800 kilométeres elektromos hatótáv, 400 vagy 800 voltos rendszerfeszültség, és két éven belül nyolc új Dodge, Jeep, Alfa Romeo, Chrysler és Maserati erre a technológiára építve. Ez a Stellantis új csodafegyvere, a nagy SUV-k barátja, az STLA Large platform. Mellesleg simán jó bele a benzinmotor is, hogy a dízelekről ne is beszéljünk.
A Stellantis tele van tervekkel. Például ott a vágy, hogy az Opel csinálhasson a Corsa-e méreténél kisebb, egyben olcsóbb villanyautót is. Ehhez az STLA Small, vagyis az új kompakt platform lehet a megoldás.
Az STLA Large viszont jóval bőségesebb dimenziókkal támad, kezdve az idén esedékes elektromos Jeep Wagoneer S bemutatásával. Megkapja az új kütyüket a Dodge is, majd jövetnek az európai Stellantis márkák. Alfa Romeo Giulia 2026, mi várunk!
A Stellantis nagy elektromos autóinak akkukapacitása 85 és 118 kWh közötti alakul. A padlólemez támogatja a hibrid és a pusztán belsőégésű hajtásláncokat is, első-, hátsó- vagy összkerékhajtással. A villanymotorok EDM-típusú, vagyis integrált hajtóegységek. A Stellantis szerint a 0-100 km/h-es sprintek akár két másodperc környékén is alakulnak majd, a 800-voltos technológiával pedig percenként 4.5 kWh-os gyorstöltés is elérhető lesz.
Az STLA Mediumhoz, vagyis a már bemutatott középső platformhoz képest a Large a következő méretekben készülhet:
Hossz: 4,764-5,126 mm
Szélesség 1,897-2,030 mm
Tengelytáv: 2,870-3,075 mm (jelenlegi Alfa Romeo Giulia: 2,820 mm)
Hasmagasság: 140-288 mm
Maximum kerékátmérő: 858 mm
A Stellantis főnöke, Carlos Tavares kiváló 4×4-es hajtást, a családitól a luxusig terjedő igényeket kielégítő szolgáltatásokat és folyamatosan frissülő szoftvercsomagot ígér az új platformra érkező járművekben. Persze ő is tudja nagyon jól, hogy ez manapság az úgynevezett minimum, a cégcsoport pedig kemény küzdelmekre számíthat.
Forrás: totalcar.hu