A Stellantis új villanyautó platformja 800 kilométeres hatótávval és 2 másodperc alatti 0-100-as gyorsulással csábít

A Stellantis először 2021-ben jelentette be, hogy négy különböző e-autós platform kifejlesztését tervezi, és most további részleteket közölt a legnagyobb – egyben legütősebb – platformról. Az STLA Large platform (a Stellantis egyébként „Stellának” ejti) 85 és 118 kWh közötti akkumulátorokat fog tartalmazni – írja a TopGear. A legnagyobb akkumulátorral és egy limuzin karosszériával a Stellantis számításai szerint az autók 800 kilométeres hatótávolsággal rendelkeznek majd, és azt is állítják, hogy a csúcsfelszereltségű, összkerékhajtású hajtáslánc körülbelül két másodperc alatt gyorsulhat 0-ról 100 km/órás sebességre. Első- és hátsókerék meghajtású kivitelek is elérhetőek lesznek belőle.

Azt mondják, hogy az új platformra (amely az STLA Small, STLA Medium és STLA Frame pickupoknek és haszongépjárműveknek szánt platform létezik majd) személyautók, crossoverek és SUV-ok is felférnek, és 270 kW-os gyorstöltés is elérhető lesz esetükben.

A platform alkalmas lesz 400 vagy 800 voltos architektúrájú autók építésére, és bár elsősorban akkumulátoros elektromos járművek számára készül, hibrid vagy belsőégésű hajtásláncok is elférnek majd rajta. Emellett képes lesz légrugózást és adaptív lengéscsillapítókat is fogadni.

A Stellantis szerint a platform 2870 és 3075 mm közötti tengelytávot és 140 és 288 mm közötti hasmagasságot képes kezelni. Csak összehasonlításképpen: egy BMW i7 136 mm-es hasmagassággal rendelkezik, míg egy Defender 110 291 mm-rel. Az egyes márkák tehát elég sokféle autóhoz használhatnák ezt a platformot. A Dodge és a Jeep lesznek az elsők, akik 2024-ben részesülnek a platform előnyeiből, így feltételezhetjük, hogy a nemrég megszellőztetett 600 lóerős Jeep Wagoneer S erre az új architektúrára fog épülni.

Összesen nyolc STLA Large jármű kerül piacra 2024 és 2026 között, az Alfa Romeo, a Chrysler és a Maserati is ezt használja majd új modelljeihez.

Kiemelt kép forrása: Stellantis
Forrás: nrgreport.com