Nem halványodnak a kérdőjelek a közlekedés jövője körül. Bár az Európai Unió egyoldalúan az elektromobilitás földjére tűzte ki zászlaját, szakemberek szerint nem eszik olyan forrón a kását, a kizárólag az elektromos autókra épülő jövőkép pedig könnyen tévútra vihet. A döntést végső soron a lakosság hozza majd meg, ám az szinte biztosra vehető, hogy a belső égésű motoros autók nem tűnnek el a piacról.
Az Európai Bizottság közel két éve terjesztette az Európai Parlament elé – amely aztán 2023. februárban megszavazta – azt a jogszabálytervezetet, amely 2035-től kizárólag szén-dioxid-mentes üzemanyaggal működő autók gyártását és eladását engedélyezné, amivel betenné a kaput a belső égésű motoros autóknak.
A megállapodás értelmében a kivezetés fokozatosan történne: 2030-ig a 2021-es szinthez képest az új személygépkocsik esetében 55, az új kishaszongépjárműveknél pedig 50 százalékkal kell csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást. A teljes karbonsemlegességet pedig a 2035-ös céldátumig kell elérni.
Kattintson ide a cikk folytatásához!
Forrás: Index.hu