A Stellantis, a Mercedes-Benz és a TotalEnergies közös tulajdonában lévő ACC európai autóakkumulátor-gyártó hétfőn bejelentette, hogy három franciaországi, németországi és olaszországi „gigagyár” fejlesztéséhez szükséges nagyszabású finanszírozási kör lezárult.

A 4,4 milliárd euró értékű banki finanszírozás – amely a valamivel több mint 7 milliárd euróra becsült teljes beruházási összeg nagy része – az európai autóipari ágazatban valaha végrehajtott egyik legnagyobb adósságfinanszírozási művelet volt, közölte az ACC, más néven Automotive Cells Company.

A bankokkal kötött megállapodás azt tükrözi, hogy ezek a hitelezők nagyon nagy bizalommal vannak az ACC projekt iránt

– mondta Yann Vincent, az ACC ügyvezető igazgatója a Reutersnek.

Az ACC kizárólagos pénzügyi tanácsadójaként a francia BNP Paribas hitelező járt el. A finanszírozási megállapodásokat egy olyan bankkonzorciummal kötötték meg, amelynek tagjai a BNP Paribas, a Deutsche Bank, az ING, az Intesa Sanpaolo, a francia állami bank, a Bpifrance, az Euler Hermes biztosító és az olasz exportbiztosító, a SACE.

A pénzből négy új ACC gyártósor – egy második Franciaországban, egy első a németországi Kaiserslauternben és kettő az olaszországi Termoliban – építését finanszírozzák. Ezek a vállalat első, lítiumion-akkumulátorokat gyártó üzemét egészítik ki, amelyet az észak-franciaországi Billy-Berclau-ban nyitottak meg tavaly.

A már nyújtott vagy vállalt állami támogatások mellett az ACC három részvényese meg nem határozott összegű új készpénzinjekcióval egészíti ki a finanszírozást – közölte a vállalat.

Ennek eredményeként a Stellantis március végén 45 százalékos részesedéssel rendelkezik majd az ACC-ben, a Mercedes-Benz 30 százalékkal, a TotalEnergies olajóriás tulajdonában lévő Saft pedig 25 százalékkal.

Forrás: Reuters/portfolio.hu