A Volkswagen, a Renault és a Stellantis egy olyan konzorcium létrehozását is fontolgatja a Bloomberg beszámolója szerint, amelynek révén érdemben lehetne felvenni a versenyt a Teslával és a kínai gyártókkal.

Okuk lenne egy ilyen összefogásra: 2023-ban a Tesla és a BYD több elektromos járművet gyártott, mint az összes európai vállalat együttvéve. Ugyanakkor az európai piacra olyan olcsó kínai elektromos autók is belépnek, mint a BYD Dolphin, amely 7000 euróval (2,7 millió forint) olcsóbb, mint a Volkswagen ID.3.

Egy 13 millió embert foglalkoztató, és az EU GDP-jének 7 százalékát adó iparág létkérdés a jelenlegi európai életszínvonal fenntartásához. „Teljes mértékben tudatában vagyunk annak, hogy a jövőben azok a vállalatok, amelyek nem tudnak ellenállni a kínai versenynek, bajban lesznek” – mondta Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója.

Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója egy olyan szövetség létrehozását szorgalmazza, amely hasonló ahhoz, amely egy európai repülőgépgyártót hozott létre Németország, Franciaország, Spanyolország és az Egyesül Királyság részvételével, hogy versenybe szálljon a Boeinggel. Az ügyvezető azzal érvelt, hogy az „autók Airbusa” segítene megosztani az olcsó elektromos járművek építésének hatalmas költségeit, miközben kihasználhatnál a hatalmas piaci méretből fakadó előnyöket.

Forrás: hvg.hu