A villanyhajtású modell egyik legérdekesebb újdonsága, hogy STLA Large padlólemezre épül, de csúcsteljesítményével és hatótávjával sem fog csalódást okozni a márka rajongóinak.
Március elején leplezte le a Dodge az új, immáron villanyhajtású Charger Daytonát, mely a gyártó saját meghatározása szerint a világ első elektromos izomautója – írja a Robb Report. A modell egyszerre váltja le a kétajtós Challengert és a négyajtós Chargert, s egyik legérdekesebb újdonsága, hogy STLA Large padlólemezre épül. Az is hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a V8-astól ideje érzékeny búcsút vennünk: noha az elektromos modell mellett a benzines is megtalálható lesz a Dodge repertoárjában, az majd soros hathengeres motort kap.
Az új Charger Daytona két- és négyajtós verzióban is elérhető lesz. Az 5,25 méter hosszúságú elektromos autó 3074 milliméteres tengelytávval rendelkezik, csomagtartója 664 literes, az orr-részben pedig egy 42 literes pakolórekesz is található. Az R/T nevű alapváltozat 503 lóerőre képes, csúcssebessége 220 km/óra, 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 94 kWh-s akkumulátorral pedig 510 kilométer az EPA-hatótávja. A Scat Pack névre keresztelt csúcsmodell 680 lóerővel érkezik, 3,3 másodperc alatt pattan fel százra, végső sebessége pedig 216 km/óra. Aksija megegyezik az alapverzióéval, ám hatótávja csupán 418 kilométer. Iparági hírek szerint, a villanyhajtású Charger ugyanolyan hangos lesz, mint a korábbi V8-as változatok, ám ezt mesterségesen előállított hanggal éri majd el.
Forrás: igenyesferfi.hu