A Lancia Delta 1980-ban az Év Autója lett, de nem emiatt a díj miatt, és nem is a szériamodell révén számít ma már ikonikus típusnak. Sokkal inkább a sportos HF Integrale modellek, valamint a motorsportsikerek ágyaztak meg ennek a megítélésnek. A Lancia, mint márka szebb napokat is látott, mostanság éppen az egyik autóipari óriáskonszern, a Stellantis része – és hogy, hogy nem, a Stellantis vezető formatervezőjének, a kanadai-amerikai Ralph Gilles-nek pont van is egy Deltája.

Nyilván nem akármilyen, nem egy alapmotoros 1,3-as, hanem egy HF Integrale Evo I egyenesen 1992-ből. Ezekben a négyhengeres, tizenhat szelepes turbómotor 205 lóerőt és 298 newtonmétert tud, és mindössze 5,9 másodperc alatt futja meg a nulla-százat, szóval elég fürge gépről beszélünk. Gilles autója Japánt is megjárta, az Egyesült Államokba egy korábbi tulaj importálta. Azóta kapott egy komplett motorfelújítást, valamint Colombo & Bariani vezérműtengelyeket, Walkers Garage leömlőt. Amúgy órájában 101 ezer kilométer van.

A Rosso Monza vörös fényezés nagyon jól áll a Deltának, passzolnak a 15 colos Speedline felnik is, belül szürke Recarókat, valamint Momo kormányt és váltógombot találunk. A dokumentációja tartalmazza a motorfelújítás részleteit és fotóit, valamint a japán nyelvű fedélzeti irodalmat is. Az autót a Bring-a-Trailer oldalán hirdette meg gazdája, hamarosan zárul az árverés, jelenleg 50 ezer dolláron, átszámolva 18,1 millió forinton áll a licit. További képeket is ott lehet megnézni, ezen a linken.

Forrás: instylemen.hu