A szaksajtó is egyre másra elismeréssel díjazza a Peugeot i-Cockpit nevű digitális műszerfalának továbbfejlesztett változatát, amely elsőként az ugyancsak megújult e-3008-as típusban jelenik meg.
A látványos „pilótaállás” elnyerte a brit What Car? szaklap technológiai különdíját az Év Autója szavazásán, az újságírókból álló nemzetközi Autobest zsűrije pedig az év legjobb informatikai rendszerének kijáró Smartbest díjjal honorálta az újgenerációs technikát. Az i-Cockpit legújabb elrendezésében a két alapvető műszeregység, a magasra helyezett kijelző, és a nagyméretű központi érintőképernyő egyetlen, 21 colos, nagyfelbontású görbített panoráma kijelzőn kap helyet, amely baloldalt egészen a műszerfal széléig húzódik. Az enyhén a vezető felé forduló kijelző jobboldalán a kormány felett található műszerpanel egyesíti a vezetéssel kapcsolatos információkat (sebesség, vezetéstámogató rendszerek, stb.), míg a jobboldalon a középkonzol felett található egy másik, szenzoros terület. A vezető (és az első utas is) innen kezelheti a klíma, a navigáció, a médialejátszó, és a telefon funkcióit. A műszerfal látványosan lebegő hatását még LED-es hangulatvilágítás fokozza.
A vezetőállásban az is új megoldás, hogy a billentyűvé zsugorodott sebességváltó felköltözött a műszerfal alá, közvetlenül a kormány és az indítógomb közelébe, a jobb ergonómia érdekében. Megmaradt viszont a tíz éve először megjelent i-Cockpit eredeti újítása, a kis átmérőjű kormánykerék, de most a volán középső részére telepített érintő kezelőszervek kényelmét a fizikai nyomógombok működtetésével társították. A megújított i-Cockpit folyamatosan jelenik majd meg a Peugeot modelljeiben, és a cég arra számít, hogy a vevőkör éppen úgy díjazza majd, mint az eddigit, amellyel mintegy 10 milliós darabszámban szerelték fel az oroszlános kocsikat.
Forrás: autoszektor.hu