A Stellantis és a Leapmotor vegyes vállalata a lengyelországi Tichyben rendezheti be első európai összeszerelő üzemét. A Stellantis lengyelországi gyárában fogják összeszereli a Kínából alkatrészként érkező Leapmotor T03-as miniautókat, írja bennfentes információkra hivatkozva a Reuters. A Stellantis és a Leapmotor tavaly októberben írt alá szándéknyilatkozatot egy vegyesvállalat létrehozásáról. Ehhez kapcsolódóan a Stellantis 1,5 milliárd euró (600 mrd Ft) értékben 21 százalékos tulajdonrészt is vásárolt a kínai autógyártóban.

Az értesülést nem kommentálták a Stellantis központjában, arra hivatkozva, hogy a vegyesvállalat még nem kezdte meg működését, mivel hiányoznak bizonyos engedélyek. Ezzel együtt valószínűleg nem téved a hírügynökség, hiszen Carlos Tavares, az autógyártó vezérigazgatója februárban úgy nyilatkozott, Európában, Észak-Amerikában és más piacokon is helyi gyártólétesítményt hozhatnak létre a Leapmotor termékeinek az összeszerelésére. Korábban Torinót említették ennek lehetséges európai helyszíneként.

A Stellantis lengyelországi gyárában fogják összeszereli a Kínából alkatrészként érkező Leapmotor T03-as miniautókat, írja bennfentes információkra hivatkozva a Reuters. A Stellantis és a Leapmotor tavaly októberben írt alá szándéknyilatkozatot egy vegyesvállalat létrehozásáról. Ehhez kapcsolódóan a Stellantis 1,5 milliárd euró (600 mrd Ft) értékben 21 százalékos tulajdonrészt is vásárolt a kínai autógyártóban.

Az értesülést nem kommentálták a Stellantis központjában, arra hivatkozva, hogy a vegyesvállalat még nem kezdte meg működését, mivel hiányoznak bizonyos engedélyek. Ezzel együtt valószínűleg nem téved a hírügynökség, hiszen Carlos Tavares, az autógyártó vezérigazgatója februárban úgy nyilatkozott, Európában, Észak-Amerikában és más piacokon is helyi gyártólétesítményt hozhatnak létre a Leapmotor termékeinek az összeszerelésére. Korábban Torinót említették ennek lehetséges európai helyszíneként.

A lépés kulcsfontosságúnak bizonyulhat, miután az Európai Bizottság vizsgálatot kezdeményezett annak megállapítására, hogy a kínai állam valóban jogszerűtlen támogatásban részesíti-e azokat az autógyártókat, akik Európába exportálják termékeiket. A helyi összeszerelés jó eséllyel kivédhetné a büntetővámot, ami különösen az alacsony ársávú piaci szegmensekben kritikus tényező. Az apró Leapmotor T03 villanymotorja 55 kW (75 LE) csúcsteljesítményre és 155 Nm maximális forgatónyomatékra képes, az autócska ezzel 5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 50 km/órára. A gyári kommunikáció egyébként 70, sőt, 80 kW-os motort is említ.

36,5 kWh-ás akkumulátora vízhűtéses, hatótávolsága a hagyományosan optimista kínai szabvány szerint mérve eléri a 400 kilométert – az európai WLTP-konform érték 280 km. Ami igazán különlegessé teszi, az a 2. szintű önvezetési funkciók széles választéka: képes önállóan parkolni, adaptív tempomatot, sávkövető funkciót és egy sor további okos vezetőtámogató rendszert építettek bele. Kérdés, hogy ezek túlélik-e az európai árháborút.

Forrás.: vezess.hu