Ezt is megéltük: azonos padlólemezre épül egy amerikai izomautó és egy olasz sportszedán, köszönhetően a Stellantis egyesülésnek. Korunk egyik, ha nem a legjobban vezethető, legszívhezszólóbb szedánját alkotta meg a Giuliával az Alfa Romeo. Remekül használható, praktikus, és bár anyagminőségben még van hova fejlődni, minden mozdulatával a szívünkhöz szól a Giulia, és mindig élmény rá visszanézni a parkolóban. Szóval nem feltétlenül hangzik bíztatóan, hogy a következő generáció már a Dodge Charger izomautóval fog osztozni az alapokon. Ugyanakkor aggodalomra semmi ok, ugyanis nem a Giulia kerül Charger alapokra, hanem fordítva.
Köszönhetően a Stellantis egyesülésnek, mindkét autó a Stellantis STLA Large moduláris padlólemezre épül majd, ami a Giulia és a Stelvio alá fejlesztett Giorgio építőkészlet átformált változata, hogy több autó alá is beépíthető legyen. Szerencsére nagy flexibilitást enged az új padlólemez, akár többféle futómű bekötési pontokkal, így könnyedén kerülhet egy akár 5,25 méter hosszú Dodge Charger Daytona EV alá is, ami még a BMW X7 SUV-nál is hosszabb. Összesen legalább nyolc típus épülhet az STLA Large padlólemezre, köztük több Maserati és Jeep modell is. Nem egy lesz közülük ráadásul villanyos, például a Giuliából is érkezik elektrifikált változat, persze a hagyományos kivitelek mellett. Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója azt is megerősítette, hogy hiába a közös alapok, a Giulia nem egy átjelvényezett Charger lesz, hanem teljesen eltérő karaktert kap.
Forrás: autoszektor.hu