A B-csoport nem véletlenül volt legendás kategória a raliban: a laza szabályok miatt annyira elmebeteg szörnyek készültek, amilyeneket azóta se látott a sportág. Ott volt a legnagyobb ikon, vagyis az Audi Quattro, a mérges Peugeot 205 T16, vagy épp a Lancia Delta S4.
Bár a szabályrendszer nem volt túl szigorú, megkövetelték a gyártóktól, hogy készítsenek a sorozatban induló versenyautókhoz hasonló, utcán is használható variánsokat. Így készült például az egyik legextrémebb Peugeot kisautó, vagyis a 205 Turbo 16.
A T16-nak is nevezett típusnak maximum annyi köze volt az alapjául szolgáló, sima 205-öshöz, hogy kívülről nagyjából hasonlított rá. Az agybaj ott kezdődik, hogy a T16 motorja teljesen máshol van, mint a többié: ez a 205 ugyanis középmotoros, vagyis az 1,8 literes, négyhengeres, 197 lóerős turbómotorját az első ülések mögött hordja.
A mindössze 907 kilós, apró Peugeot 6,6 másodperc alatt éri el a százat, a végsebessége pedig 220 km/h. Ezek még ma se rossz adatok. Kívülről is maximum halványan emlékeztet az alapjául szolgáló 205-ösre: hatalmas, szélesített sárvédőiről, nagy légbeömlőiről és az egyedi lökhárítóiról a mokány, utcai raliautó azonnal felismerhető.
Mivel egyrészt összesen 200 darab 205 Turbo 16-ot gyártottak, másrészt műszaki szempontból is kuriózumnak számít a típus, talán nem meglepő, hogy nem csak ritka, de rettentő drága is. Itt van például ez az 1985-ös, sötétszürke darab, amit a közelmúltban árvereztek el.
Forrás: totalcar.hu