Stellantis beszállítók üzemleállás pereskedés. A Stellantis és amerikai beszállítói közötti árviták csúnyán elfajultak, mivel az autógyártó két perbe keveredett, és a termelés leállításával néz szembe. Az autógyártó keményen fellépett azokkal a vállalatokkal szemben, amelyek a járművek gyártásához szükséges alkatrészeket szállítják neki, mivel az évek óta tartó inflációs nyomást követően több pénzre törekednek.
A harc két tényezőből ered. Először is, mivel a Stellantis 2020-ban alakult az FCA és a PSA Csoport egyesülése után, kevesebb döntéshozatal történt az Egyesült Államokban. Másodszor, a világjárvány okozta infláció és ellátási lánc zavarok különösen erőteljesen éreztették hatásukat az autóipari beszállítókra. Miközben az autógyártók rekordnyereséget termeltek, a gazdasági csapás nagy részét a számukra alkatrészeket gyártó vállalatok viselték.
Bár a feszültségek a GM-et és a Fordot is érintik, a Stellantis vezetése keményen fellépett a beszállítókkal szemben, ami miatt egyes harcok a bíróságokra is átterjedtek. A francia-olasz autógyártó szemben áll mind a Kamaxszal, egy német kötőelemgyártóval, mind a McLean-Fogg Components Solutions LLC-vel, amely fogaskerekeket gyárt a Jeepek, Ramsek és más járművek sebességváltóihoz.
Mivel nem tudták kihozni a Stellantisból a pénzt, amire szerintük szükségük van, mindkét vállalat leállította az alkatrészek szállítását. A Kamax esetében ez rövid időre leállította a gyártást Toledóban, de egy bíró azóta ideiglenes végzést adott ki, amely előírta, hogy a vállalatnak újra el kell kezdenie az alkatrészek szállítását. A Stellantis első kísérletét, hogy a MacLean-Fogg-ot a szállítások folytatására kényszerítse, egy másik bíró azonban elutasította. Ez azt jelenti, hogy a kokomói erőmű legalább április 17-ig – amikorra a következő meghallgatást kitűzték – nem kap fontos alkatrészeket, hacsak a két fél nem tud magától megegyezni.
Alacsonyan kell tartani a költségeket
A Stellantis fenntartja, hogy mindkét vállalattal szerződése van, és hogy a költségeket alacsonyan kell tartania, hogy „leküzdje a járművek megfizethetőségének kihívásait”. A perekben „felmérhetetlennek” nevezte a MacLean-Fogg azon döntésének hatásait, hogy visszatartja az alkatrészeket, és azt állítja, hogy ha megadja a vállalatnak, amit akar, az „dominóhatást” okozhat, mivel a többi beszállítója több pénzért folyamodik.
A beszállítók arra panaszkodnak, hogy korábban el tudtak utazni Michiganbe, hogy személyesen találkozzanak a vevőkkel. De a Stellantisnál ez már nem így van. Bár a Ford és a GM is nehézségekkel küzd a beszállítóival, a szakértők szerint az autógyártók legalább megjelennek a tárgyalóasztalnál – írja a Carscoops.
Forrás: autopro.hu