Egy friss felmérésből kiderült, hiába vannak tisztában a klímaváltozás kockázataival a Z-generáció tagjai, mégsem preferálják az elektromos autókat. Sőt, különösebben az autómárkák sem foglalkoztatják őket az autóvásárláskor. Más fontos a jármű kiválasztásakor.

Nem zavarja a fiatalokat, ha nem elektromos az autójuk
A siófoki Digital-Media Hungary konferencián Horváth Judit, a Porsche Hungaria Cupra és Seat márkák marketingmenedzsere kiemelte, a Z generációsok (az 1995 és 2009 között születettek) a jövő kulcsfontosságú autóvásárlói.

Elmondta, a 350 fiatal bevonásával készült kutatásuk rávilágított, bár a többségük (60 százalék) rendelkezik autóval, ezek jellemzően legalább 15 éves járművek.
Az is kiderült, a fővárosi fiatalok gyakrabban használnak tömegközlekedést, valamint később ülnek volán mögé, mint a vidéki társaik. Ez utóbbiak korábban vállnak autótulajdonossá is.

A felmérésből az is kiderült, a Z-generáció nem márkahű. Elsősorban az árakat tartják szem előtt, és nem élvez náluk prioritást a jármű típusa. Ez ellentmond azon előzetes feltételezéseknek, amelyek szerint a márka fontos tényező náluk is.

A Vg megjegyzi, a fiatalok környezettudatosak, viszont az elektromos autók mégsem népszerűek ebben a korosztályban. Emellett az online autóvásárlást sem preferálják, hiszen a 71 százalékuk vásárlás előtt szeretné személyesen kipróbálni a járműveket.

Forrás: haszon.hu