A Peugeot állítólag egy elektromos középkategóriás szedánon dolgozik, amely a Peugeot 508 utódja lesz, és a Tesla Model 3-mal versenyezhet. Egy francia médiajelentés szerint az autó vizuálisan a 2023 elején bemutatott Inception dizájntanulmányt mintázza majd.
Az Auto Moto francia portál szerint az autó (feltehetően Peugeot e-508 néven) 2028-ban kerül forgalomba. Az Inception dizájntanulmánytól eltérően az e-autó nem a nagy Stellantis STLA Large platformot használja majd, hanem az STLA Mediumot, amelyet a Peugeot már az e-3008 és e-5008 SUV modellekhez használ.
Az anyavállalat Stellantisnak a számos márka szinergiáinak köszönhetően eltökélt szándéka, hogy felvegye a harcot a Tesla szedánjaival. A Peugeot a jelenlegi 508-as megszűnésével aztán lezárná a belső égésű motorral hajtott szedánok hosszú sorozatának fejezetét, és a jövőben a 100 százalékban elektromos hajtású szedánokra koncentrálna.
Míg a Stellantis márkák, az Alfa Romeo és a Maserati jövőbeli modelljei a Tesla Model S ellen kívánnak versenyezni, addig a Peugeot a Model 3-mal való közvetlen rivalizálásra törekszik. A jövő elektromos autója az STLA Medium platformra támaszkodik majd, amely a WLTP szerint 87 és 104 kilowattóra közötti akkumulátorkapacitással 400 és 700 kilométer közötti hatótávolságot tesz lehetővé. Az autó lenyűgöző, 4,80 méter hosszú lesz. Az STLA Medium azonban a Tesla Model 3-hoz hasonlóan csak 400 voltos feszültségre készült, és a Peugeot e-508 még 2028-ban sem lesz képes elérni a ma már kapható 800 voltos modellek, például a Hyundai Ioniq 6 töltési idejét.
Tisztán elektromos platformok jönnek
A Peugeot elektromos szedánja azonban a formatervezésével is pontokat szerez. A 2023-as Inception tanulmány egyértelműen a szedánok arcára utal, amelyek a 70-es és 80-as években oroszlánrészt vállaltak a márka történelmében. Az új e-508 tehát az 1968-ban bemutatott 504-es és az 1979-es 505-ös hagyományait követné.
A Peugeot 2023 januárjában a CES-en mutatta be az Inception nevű tanulmányt, amely ízelítőt adott a 2025-től gyártott elektromos autóinak formatervéről. Az első elektromos Peugeot-kkal ellentétben ezek tisztán elektromos platformokra épülnek majd, belső égésű technológia nélkül – írja az electrive.com.
Forrás: autopro.hu