A vállalat pénzügyi igazgatója, Natalie Knight a platformok rugalmas jellegét hangsúlyozta, de ez nem jelenti azt, hogy az elektromosautó-forradalom nem fog bekövetkezni.
A Stellantis ambiciózus tervei szerint 2030-ra teljesen elektromos autókat szeretne gyártani Európában. Az Egyesült Államokban a cél 50 százalék. Ez a konglomerátum a Dare Forward 2030 tervének lényege, és annak ellenére, hogy az Egyesült Államokban az elektromos járművek terén enyhült a hangulat, még mindig teljes gőzzel halad előre. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a vállalat nem fog belső égésű motorral hajtott autókat építeni, ha a vásárlók ezt akarják.
Ez derül ki a WardsAuto nemrégiben megjelent jelentéséből, amely idézi Natalie Knightot, a Stellantis pénzügyi igazgatóját, aki arról beszélt, hogy a vállalat rugalmasan képes elektromos platformokból belső égésű járműveket gyártani. Nem ez az első alkalom, hogy a Stellantis vezetőjét rugalmasságról halljuk beszélni, de a jelentés szélesebb spektrumban mutatja be a dolgokat. Röviden, ha van kereslet egy e-autó belső égésű változatára, a Stellantis nyitott arra, hogy megépítse azt.
A teljesen elektromos végjáték ellenére a Stellantis friss STLA platformokkal rendelkezik, amelyeket elektromos vagy belső égésű hajtásláncok befogadására terveztek. A vállalat úgy látja, hogy ez előnyt jelent a jövőre nézve, és miért is ne lenne az? Mivel az autóipar a belső égésűről az elektromosra vált, ez a rugalmasság mindenképpen előnyös. De nem lehet nem elgondolkodni a nagyobb kérdésen. Mi történik, ha 2030-ra az Egyesült Államokban a vásárlók 75 százaléka belső égésű járművet szeretne? Ez felülírja majd a Dare Forward 2030-ban felvázolt 50 százalékos tervet? – teszi fel a kérdést a Motor1.
Forrás: autopro.hu/fotó: Stellantis