Az új SUV heves vitákat generált. Az Alfa Romeo új kompakt terepjárójának bemutatása után heves vita kerekedett a Stellantis és az olasz kormány között. A kiindulópont az autó neve. Az SUV-nek eredetileg a Milano nevet adták a keresztségben. Csakhogy ebbe belekötött Adolfo Urso vállalkozási miniszter, aki a jogszabályokra utalva állítja, hogy a Stellantis választása sérti az olasz törvényeket. Ugyanis a Milano teljes egészében Lengyelországban készül, tehát nem lehet neki olasz nevet adni, mert ez félrevezeti a fogyasztókat. Urso azzal is érvelt, hogy az Alfa Romeo az olasz történelmet és kultúrát idéző márka, a stílus és a formatervezés szimbóluma, de ha külföldön gyártják, az fontos kérdéseket vet fel az olasz hangzás fogalmával kapcsolatban. „A Made in Italy-nak tulajdonított érték valóban megérdemelt legyen és ne gyengüljön a potenciálisan félrevezető marketingstratégiák által” – hangoztatta.

Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója szerint viszont nincs jogi ellenjavallat arra, hogy olasz nevet adjanak egy külföldön gyártott autónak. Mégis, úgy döntöttek, hogy megváltoztatják azt. „Nem vagyunk kötelesek erre és relevánsabb aktuális kérdések is vannak, mint egy új autó neve, de meg akarjuk őrizni azokat a pozitív érzelmeket, amelyeket termékeink mindig generáltak és szeretnénk elkerülni a vitákat” – nyilatkozta.

Mellesleg, a kormány bírálja a Stellantis azon döntését, hogy a termelést Olaszországból áthelyezi, egyszerűen azért, mert így a vállalat kevesebb adót fizet és fontos gazdasági jövedelmet vesz el az államtól. A Stellantis szerint viszont a választás kényszerű és a kormány hibája, mert Olaszországban nincs elegendő támogatás az elektromos autók vásárlásának ösztönzésére. Carlos Tavares, a 16 márkát összefogó autókonszern vezérigazgatója hozzátette, hogy az új SUV gyártása Lengyelországban lehetővé teszi a kiskereskedelmi ár 10 000 euróval történő csökkentését.

Forrás: autoszektor.hu/ilsole24ore.com, ilpost.it