Az európai autógyártók csökkentik a költségeket, hogy lépést tartsanak a kínai riválisokkal. A Stellantis hajlandó megválni néhány beszállítójától, és saját maga gyártaná a járműalkatrészeket, hogy csökkentse a költségeket a drága villamosításra való áttérés során.

Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója nemrég azt nyilatkozta, hogy a elektromos autókra való átállás miatt szükség van a költségek csökkentésére, emiatt úgy döntöttek, hogy megválnak pár beszállítójuktól, és amit eddig kiszerveztek munkát, azt most házon belül fogják kivitelezni.

Az autógyártók nyomást gyakorolnak a beszállítókra, hogy még több költségcsökkentést érjenek el a lassuló európai elektromosautó-kereslet közepette, ahol a megemelkedett hitelköltségek, a visszafogott gazdasági növekedés és a csökkenő támogatások súlyosan befolyásolják az eladásokat.

Ugyanakkor a kínai márkák olcsóbb modellekkel terjeszkednek a régióban. A BYD azt tervezi, hogy jövőre 20.000 euró alatti áron kínálja Seagull ferdehátúját. A vállalat beszállítói közé tartozik a Valeo, amelyet a Stellantis tavaly dicsért, mivel a vállalat kordában tartja a költségeket. A Fiat és a Jeep gyártója többek között a Continental, a Magna International, a Forvia és az Aptiv cégektől is vásárol. A Stellantis és partnerei az elektromosautó-akkumulátorok beruházási szintjét is a járműkereslethez igazítják – írja az Automotive News.

Forrás: autopro.hu