A CATL és a BYD is olyan megoldásokon dolgozik, amivel gyorsabban tölthető akkumulátorokot fejleszthetnek ki az elektromos autókhoz. A CATL azt tervezi, hogy már 2024 második felében piacra dobja Qilin akkumulátorának új generációját 6C-s töltési sebességgel. A pletykák szerint a BYD szintén egy 6C-os akkumulátoron dolgozik.
Az akkumulátorok töltésekor a „C” az akkumulátor méretének és a töltési teljesítménynek az arányát jelzi. 1C-n egy 80 kilowattórás akkumulátor maximum 80 kilowattal tölthető, 6 C-n ugyanaz az akkumulátor elméletileg hatszor akkora töltési kapacitással tölthető, ami akár 480 kilowattot is jelent. Jelenleg még Kínában is ritkák a 4C-t vagy 5C-t támogató töltőállomások, de a Li Auto és Zeekr egyes modelljei már 5C-vel tölthetők. Ezekben az autókban CATL akkumulátorok vannak, amiket elméletileg 12 perc alatt 500 kilométeres hatótávolságra tölthetők. Ezeknek az akkumulátoroknak a maximális töltési teljesítménye azonban csak rövid ideig állhat rendelkezésre.
Kínai forrásokra hivatkozva az electrive.com arról ír, hogy a CATL jelenleg fejleszti Qilin akkumulátor 6C változatát, aminek bemutatása az év második felében várható. A pletykák szerint a versenytárs BYD is követni akarja a CATL példáját: a Blade akkumulátorok következő generációjának piacra dobása azonban megelőzi egy 6C-s akkumulátor piacra dobását a cégnél.
Az említett fejlesztéseknek lehetővé kell tenni a töltési kapacitás növelését a cellák kémiájának és a hőelvezető rendszer kialakításának fejlesztésével. Ez azonban nem elég, a töltőknek megfelelő töltési teljesítményt is biztosítaniuk kell.
Forrás: autopro.hu