- A Stellantis nem fél a kínai dömpingtől, harcolni fog a versenyképességének megtartásáért.
- Carlos Tavares nincs jó véleménnyel az uniós vámokról.
A számos európai és észak-amerikai autómárkát birtokló Stellantis nem szándékozik kettős fedezékben védekezni az elektromos autók piacán kialakult öldöklő versenyben – legalábbis erre utalt Carlos Tavares vezérigazgató szavaiból a Guardian szerint.
A cégvezető bírálta az Európai Uniót azért, hogy büntetővámokkal sújtja a kínai gyártású villanyautók importját az öreg kontinensre. Azt mondta, vállalata előnyben részesíti, hogy megharcoljon versenyképessége megtartásáért. Az Európai Bizottság javaslatára az EU július elejétől 17,4–38,1 százázalékos büntetővámot vet ki a Kínából érkező elektromos autókra, mondván: azok versenytorzító állami támogatásokkal készülnek.
Ez egy ideiglenes állapot, a plusztarifák fenntartásáról november elején hoznak döntést a tagországok állam- és kormányfői. Az európai autóipari cégek, élükön a német autógyártókkal ellenzik az intézkedést, mert attól tartanak, hogy válaszul a pekingi kormány az ő kínai kivitelüket korlátozó intézkedéseket vezet be. A német cégek globális eladásainak harmada kerülhet ezzel padlóra. Tavares is ezt a kitettséget említette mint legfőbb okot, ami a tarifák ellenzésére ösztönzi az európai autóipart.
Forrás: totalcar.hu