Az Európai Unióban valamivel több mint 630 ezer töltőpont áll az elektromos autókkal közlekedők rendelkezésére. Ezen töltők többsége három országban koncentrálódik, így eleve nem lehet elégségesnek nevezni az európai töltési infrastruktúrát, ráadásul az EU-ban minden nyolc töltőből csak egy számít gyorstöltőnek.
Az ACEA (Európai Gépjárműgyártók Szövetsége) adatai szerint a 2023 végén az unióban rendelkezésre álló 630 ezer töltőből mindössze minden nyolcadik volt 22 kilowattnál nagyobb teljesítményű, egyenáramú gyorstöltő. A gyorstöltők tehát csak a teljes mennyiség 13,5 százalékát teszik ki.

A váltakozó áramú, 22 kilowattnál kisebb teljesítményű töltőket túlnyomórészt lassabb töltési alkalmazásokhoz használják, így ideálisak otthonokban, munkahelyeken, szupermarketekben és szabadidős létesítményekben. Az egyenáramú töltőket a gyorstöltésre szabták, gyakran az autópályák és a főbb autópályák mentén találhatók, megkönnyítve a gyors töltési lehetőségeket a hosszú távon utazók számára.
Legyen olyan tölteni, mint tankolni!
A töltőhálózat hiányossága jól ismert tényező, amely elriasztja a járművásárlókat attól, hogy elektromos modelleket válasszanak.

„Ha meg akarjuk győzni az európaiakat, hogy térjenek át az elektromos járművekre, a töltésnek olyan egyszerűnek kell lennie, mint manapság az üzemanyag-feltöltés” ​​– mondta Sigrid de Vries, az ACEA főigazgatója. „Az embereknek könnyű hozzáférésre van szükségük a töltőhöz a mindennapi környezetükben, és ezeknek a töltőpontoknak gyorsnak és könnyen használhatónak kell lenniük, anélkül, hogy hosszú sorban kellene állni értük.”

A nyilvános egyenáramú gyorstöltők sűrű hálózata kritikus fontosságú a hosszú távú utazás megkönnyítésében és a hatótáv-szorongás enyhítésében. Különösen azoknak az egyéneknek jelentenek hasznot, akik esetleg nem engedhetik meg maguknak, vagy nem férnek hozzá a privát töltési lehetőségekhez.

Forrás: autopro.hu