A Stellantis legújabb, legmodernebb, STLA Medium platformjának első fecskéje, a Peugeot e-3008 magyar árakat kapott.

A magánszemélyek rögtön kedvezménnyel is indulnak.

Az új platformon érkező 3008 egy hibrid, egy plug-in hibrid és három tisztán elektromos változattal mutatkozik be – ez elég jól mutatja, mennyire változnak az idők, sima benzines vagy dízel már nincs is belőle.

Az elektromos változat két akkuméretben kapható, az egyik nettó 73, a másik nettó 98 kWh kapacitással rendelkezik. Előbbi 524 kilométeres hatótávot tud, de lesz belőle egy 320 lóerős összkerékhajtású változat is, ami valószínűleg ennél kicsit kevésbé takarékosabb. Érdekes, hogy a nagyakkus kiadásból nincs duplamotoros, így viszont a hatótávbajnok 700 kilométeres WLTP-t ígér.

Az árakat tekintve a hivatalos árlista a cégekre vonatkozik, a magánszemélyek ebből – az elektromos változat esetén – másfél milliós kedvezményt kapnak. Mi most ezt tekintjük át, tehát alább már a kedvezményes árak szerepelnek.

Motor                                                                        Allure                                                 GT

Hybrid 136 LE e-DCS6                                    12 190 000 Ft                                     14 000 000 Ft
PHEV e-DCT7 195 LE                                      17 030 000 Ft                                     18 880 000 Ft
Elektromos 210 LE (73 kWh)                        18 990 000 Ft                                     20 840 000 Ft
Elektromos 230 hp (98 kWh)                        20 900 000 Ft                                    22 750 000 Ft
Elektromos 320 hp AWD (73 kWh)              21 540 000 Ft                                     23 390 000 Ft

Az alap hibrid változathoz képest az elektromos hajtás felára 6-7 millió forint, igaz, ezért a pénzért egy jóval erősebb, dinamikusabb és olcsóbban fenntartható autót kapunk. A plug-in hibridhez képest viszont már csak kétmilliós az ugrás, ami nem kevés pénz, de arányaiban csak az autó vételárának kb. 10 százaléka. Ilyen hatótáv értékek mellett nehéz a konnektoros hibridet ajánlani a villanyautó helyett.

A kínálatot és a variációk számát a Peugeot esetében is szűkítette a Stellantis, így nem kell egy plusz diploma az autó konfigurálásához. Az elektromos változatnál kiemelnénk, hogy minden felszereltségi szint alapáras része a hőszivattyú, ami jót tesz majd a téli hatótávnak.

Forrás: villanyautosok.hu