A Stellantis és a francia állami kutatószervezet, a CEA ötéves együttműködésről állapodott meg a következő generációs akkumulátorcellák fejlesztése érdekében. Az üzlet valószínűleg közvetlenül kapcsolódik a jelenleg leállított németországi és olaszországi ACC-erőművekkel kapcsolatos munkálatokhoz.
A CEA Franciaország atomenergiáért és alternatív energiákért felelős megbízottja. A Stellantis a kutatóintézet szakértelmére támaszkodik a megfizethető árú, következő generációs elektromos járművek celláinak kifejlesztéséhez. A technológiát a gigagyárai számára biztosítja, amelyeket közös vállalkozásokban működtet majd. Ez az utalás az autógyártó közleményében egyértelmű, hogy az együttműködés az ACC-nél nemrég bejelentett leállásokhoz kapcsolódik.
A Stellantis, a Mercedes-Benz és a TotalEnergies akkumulátorcellás vegyesvállalata – teljes nevén Automotive Cells Company – jelenleg szünetelteti a Kaiserslauternben és az olaszországi Termoliban található akkumulátorcellás üzemeinek építését. Ennek oka, hogy a nikkelalapú cellakémiáról költséghatékonyabb akkumulátor-technológiákra térjenek át. Június elején az elektromos járművek iránti csökkenő keresletet jelölték meg a leállás okaként. A vállalat ezért a jelek szerint költséghatékonyabb akkumulátorokat akar kutatni és fejleszteni, hogy olcsóbb elektromos járműveket tudjon szállítani. Hogy pontosan mi fog történni Kaiserslauternben és Termoliban, azt 2024 végén vagy 2025 elején pontosítják.
A közös kutatási program a Stellantis sajtóközleménye szerint „nagyobb teljesítményű, hosszabb élettartamú és alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású, versenyképes költségű, fejlett technológiájú cellák” kifejlesztésére irányul. A program az életciklus-értékelésre, valamint az akkumulátorcellák fejlesztésére és validálására is összpontosít – írja az electrive.com.
Forrás: autopro.hu