A visegrádi országokhoz képest jól állunk elektromos és plugin hibrid autóban, az EU-ban a középmezőnyben foglalunk helyet. Ha azonban az egy autóra jutó töltőhelyeket nézzük, akkor már rossz a helyzet. 103 autóra jut egy villámtöltő, míg ez a szám a szlovákoknál 21.
Magyarországon a tisztán elektromos autók és furgonok aránya 1 százalékos részesedést jelent az összes személyautóból és kisteherautóból. Összehasonlításként: az EU-ban éllovas svédek járműparkjának 5,5 százaléka elektromos. A visegrádi országokhoz és Romániához képest viszont jobban állunk, ott csak 0,2-0,4 százalék között mozog ez a mutató. A konnektorról tölthető hibrideknél (PHEV) 0,4 százalék a magyar adat. A régiós országokban 0,1-0,3 százalék. Ugyanakkor Ausztriában 1, Németországban 2 százalék.
Arányaiban kevés a villámtöltő
A 50 kilowattosnál izmosabb villámtöltőből az uniós statisztika 755 darabot tart nyilván országszerte. Ezekre jut a közel 80 ezer tölthető személy- és kisteherautó. Ez egyben azt is jelenti, hogy lényegében 100 ilyen jármű jut egy töltőre. Bár Magyarország a fentiek alapján elterjedtebbek az elektromos és konnektoros autók és furgonok a régiós országokhoz képest, a régióban a legrosszabb az egy nagyobb teljesítményű áramkútra jutó elektromos vagy konnektoros autók és furgonok száma. Romániában 41, Szlovákiában pedig csak 21 ilyen autó jut ezekre a töltőkre. Ausztriában pedig 56 – írja a Totalcar.hu.
Több villanyautó fogyhat idén
Az előrejelzések szerint az elektromos járművek globális eladásai a 17 milliót is elérhetik 2024-ben. Vagyis 3 millióval több fogyhat, mint tavaly. Azonban ebből 10 millió értékesítés Kínában realizálódhat. Egyébként az IEA szerint a világ újautó-eladásainak a 45 százalékát adhatja az ázsiai ország az idén, 25 százalékát Európa, 11 százalékát pedig az Egyesült Államok. Az összes eladott autónak pedig a 18 százaléka lehet elektromos.
Forrás: haszon.hu