Mint egyetlen luxusmárkájához, a Stellantis ragaszkodik a Maseratihoz. Pedig az olasz gyártó veszteséget termelt az idei első hat hónapban, ami nem számít jó ómennek a költségek csökkentését kereső cégen belül.

Közleményben erősítette meg a Stellantis, hogy nem tervezi a Maserati márka eladását vagy megszűntetését. Az egész kérdés egyáltalán azért merülhetett fel, hogy mert 2024 első hat hónapjában a vártnál rosszabb eredményeket közölt a Stellantis.

Carlos Tavares vezérigazgató ezt követően úgy nyilatkozott, hogy a vállalat kész megszűntetni a veszteséget termelő márkáit. A Stellantis emellett a termelés csökkentését és egyes autók árának mérséklését tervezi a rossz eredményekre való reakcióként. Első körben a DS, a Lancia és a Maserati neve merült fel, bár a Stellantis külön-külön nem közli márkáinak eredményét, ez alól csak a Maserati jelentett kivételt – az olasz luxusgyártó veszteséget termelt.

Nem eszik olyan forrón a kását
A 14 márka között az egyik leggyengébb láncszem a Maserati, ennek ellenére nem kell számítani a márka eltűnésére – legalábbis a Stellantis hivatalos közlése szerint.

A Stellantis a Motor1 olasz kiadásának adott válaszában megerősítette „feltétel nélküli elkötelezettségét a Maserati fényes jövője iránt”. A konszern kiemelte, hogy a Maserati éppen az elektromos átállás útjának elején jár.

„A Maserati küldetése, hogy a luxus szegmens legjobb teljesítményén keresztül írja meg a mobilitás jövőjét, ügyfelei vágyaira összpontosítva. Céljai elérése érdekében a márka egy nagyon specifikus közönséget céloz meg” – írták.

Sőt, a Stellantis a válasz végén megerősítette elkötelezettségét a 14 ikonikus márkából álló teljes portfóliója mellett.

Forrás: autopro.hu