Több gyártási funkciót hozna saját tető alá a Stellantis, mind amennyivel most rendelkezik.

Emlékszünk azokra az időkre, amikor a Fiat még alkatrészei nagy részét saját maga préselte, gyártotta, alkotta torinói gyártósorán? A mai autógyártási trendek irányából tekintve, amikor a legtöbb autót már beszállítóktól összeollózott alkatrészekből rakják össze, máris messzinek tűnik a 80-as évek. Talán épp a PSA és az FCA egyesülés okozta beszélgetések alapján jött az ötlet Carlos Tavaresnek, a Stellantis cégcsoport vezérigazgatójának, hogy érdemes lenne minél több gyártási funkciót újra tető alá hozni. Tavares szerint ezzel nem csak a költségeket tudnák csökkenteni, de az alkatrészek fejlesztési idejét is, ami jól jöhet a mostani rohanó villanyos átállásban.

Számtalanszor téma manapság, hogy a friss startup autógyártók lépés előnyben vannak, hiszen kisebb a bürokrácia, és az alkatrészeik nagy részét maguk gyártják. Talán épp a Tesla példája is imponált Tavaresnek, hogy függetlenítsék magukat a beszállítóiktól, akik között ott van jelenleg a Valeo, a Continental, a Magna, a Forvia és az Aptiv is. Együttműködést kötöttek például a Mercedesszel is, hogy együtt gyártsanak akkumulátorcellákat. 2030-ra mintegy 75 akkumulátoros, villanyosított vagy tisztán elektromos modellt szeretnének a márkáik kínálatában látni, és 5 millió BEV-et eladni évente.

Forrás: autopro.hu