A Leapmotor International, a Stellantis és a Leapmotor vegyesvállalata (51-49 százalékos arányban) megkezdte az elektromos autók exportját Kínából Európába. Az első tétel két modellből áll – a T03 városi autóból és a C10 középkategóriás SUV-ból.
A Leapmotor International leszállította az első elektromos autóit a sanghaji kikötőből. A T03 és a C10 jelzésű autók a sanghaji kikötőtől közel 400 kilométerre délnyugatra lévő Jinhua-i (Zhejiang tartomány) Leapmotor-gyárból származnak. A gyár éves gyártási kapacitása 120 ezer jármű.
„A Leapmotor C10 és T03 járművek Európába szállítása mérföldkőnek számít a Stellantis és a Leapmotor együttműködésében” – mondta Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója. Zhu Jiangming, a Leapmotor alapítója, elnöke és vezérigazgatója szerint ezek az autók erős alapot teremtenek a nemzetközi piacokon a Leapmotor számára.
A Leapmotor International nem hozta nyilvánosságra az első tétel mennyiségét, Tavares azonban a Stellantis 2024. első félévi üzleti eredményeiről szóló konferenciahívás során elmondta, hogy az első szállítmány 800 autóból áll.
Lesz európai gyártás
Szeptembertől a Leapmotor International kilenc európai országban értékesíti a T03-ast és a C10-et. 2026-ig a vállalat 500 értékesítési pontot kíván létrehozni a régióban, és a Stellantis helyi disztribúciós hálózatát fogja használni ennek eléréséhez.
Korábban a jelentések szerint a Leapmotor International a Stellantis lengyelországi, Tychyben található üzemében fogja gyártani az európai piacokra szánt T03-ast. Tavares a már említett konferencián azt mondta, hogy a vegyesvállalat már több gyárat is vizsgált Európában a védővámok kikerülése végett – írja az electrive.com.
Forrás: autopro.hu