Az utóbbi negyedéveben csaknem 10 százalékkal kevesebb új gyártású autó fogyott Magyarországon. Az elektromos autó piacon még drasztikusabb a visszaesés, ott a becslések szerint 50 százalékkal kevesebb autót vettek. A helyzet Németországban sem jobb, ott több ezer munkavállalót küldenek el a kereslet visszaesésé miatt. Az ATV Híradó riportja.

Az elmúlt negyedévben egy 10 százalékos visszaesés van az autóipari fronton, az elektromosban pedig legalább 50 százalék visszaesés van. Egyebek mellett emiatt jelentette be a német autóalkatrész-beszállító ZF Friedrichshafen, hogy 2028 végéig akár 14 ezer munkahelyet is megszüntethet Németországban. A vállalat jelenleg 54 ezer embert foglalkoztat az országban. Ez komoly hatással lehet az európai autóiparra, ami azt jelenti, leépítésekre lehet számítani a német autógyárakban, így a hazai leányvállalatoknál is.

Az elektromos autók esetében pedig sok ország beszüntette az állami támogatást, ennek is köszönhető az eladások drasztikus visszaesése, ami kihatással lehet a magyar akkugyártásra is.

Legutóbb szintén Németországban a kínaiak mondtak vissza egy akkugyár megépítését. A döntésüket a kereslet visszaesésével indokolták.

Forrás: atv.hu