Az idei nyár elejére ígérte a Stellantis a Citroën ë-C3 érkezését, ám az elektromos kisautó érkezésére még várni kell. Ahogyan a Peugeot e-3008 gyártása is akadozik.
A Citroën ë-C3 kiszállításait a tervek szerint nyár elején kezdték volna meg. Az autógyártó most azt mondja, hogy a vásárlók a „nyári szünet” után kapják meg autóikat. A francia OEM a hírek szerint már 30 ezer megrendelést kapott az ë-C3-ra, amit a nagyszombati üzemben gyártanak. Az autó ára 23 ezer euró (9 millió forint) körül alakul a különböző piacokon, amivel az elektromos autók szegmenségben egyértelműen a megfizethető kategóriába tartozik.
A Citroën ë-C3-at először 2023 októberében mutatták be 320 kilométeres hatótávolsággal, 83 kilowattos villanymotorral és 44 kilowattórás akkumulátorral. A modell a Stellantis SLTA Small platformjára épül.
Meg nem nevezett forrásokra hivatkozva a Bloomberg arról ír, hogy az autó megjelenésének csúszását szoftverellenőrzési hibák okozzák.
Nem ez az egyetlen késés
De nagyobb a baj a Stellantis háza táján! A Peugeot e-3008 SUV gyártása is csúszik, ám az erőátviteli problémák miatt, valamint egyes alkatrészek hiánya is szerepet játszik a késésben, igaz, az a probléma már a múlté a gyártó szerint.
„A sochaux-i telephely még néhány hétig nem lesz optimális termelési szinten” – nyilatkozta a cég egyik szóvivője.
A Sochaux-ban készülő elektromos Peugeot-t 2023 szeptemberében mutatták be, és az év elején került forgalomba, gyártása azonban a fenti okok miatt akadozik. Az autó az STLA Medium platformra épül, és egy töltéssel akár 700 kilométert is képes megtenni.
A késések nem maradnak következmények nélkül. A Bloomberg azt írja, hogy a Stellantis a munkaerő csökkentésére törekszik. A lap forrásai szerint akár 1200 „fizetett mérnöki állást” is megszüntethet az Egyesült Államokban, Európában és Kínában. Az elbocsátásokról még nem született végleges döntés, sőt a tervet sem erősítették meg hivatalosan.
Forrás: autopro.hu