Az Archer Aviation bejelentette, hogy elvi megállapodást kötött a Stellantis-szal, amelynek értelmében az autógyártó akár 370 millió dollárig is átvállalja a munkaerővel kapcsolatos költségeket, hogy támogassa a légitaxi-gyártó repülőgépeinek tervezett felfutását.

A finanszírozás révén az Archer hozzáférhet a nagyon szükséges tőkéhez, hogy finanszírozza a „Midnight” zászlóshajó repülőgépének évi 650 darabra történő gyártását. A vállalat június végén 360 millió dollár készpénzzel és pénzeszköz-egyenértékessel rendelkezett. Az Archer azóta további 230 millió dollárnyi saját tőkét biztosított, többek között a Stellantistól és a United Airlines-tól.

A Stellantis, amely az Archer legnagyobb részvényese, a felmerült munkaerőköltségek alapján negyedéves rendszerességgel részesedik majd a vállalatból. Az elektromos függőleges fel- és leszálló (eVTOL) repülőgép-ipar az akkumulátorokkal és az infrastruktúrával kapcsolatos akadályokkal küzd, és finanszírozásra van szüksége a termelés felfuttatásához, de az Egyesült Államokban még nem kapta meg az utasok szállítására vonatkozó tanúsítványt.

Az eVTOL-gyártó külön bejelentette, hogy tervezi egy légi mobilitási hálózat elindítását Los Angelesben, amely már 2026-ban megkezdi működését. Az Egyesült Államok egyik legzsúfoltabb városában tervezett hálózat lehetővé teszi majd az utasok számára, hogy egy közeli vertiportra, azaz függőleges fel- és leszállóhelyre menjenek, majd az Archer Midnight repülőgépével 10-20 perc alatt elrepüljenek a hálózaton belüli választott célállomásra – írja a Reuters.

Forrás: autopro.hu