• 1. helyezést ért el a Közel-Keleten és Afrikában az első negyedévben, és most az első a félévben Európa 30 és Dél-Amerika mellett
  • A termékoffenzíva folytatódik a ProMaster EV Delivery furgonnal Észak-Amerikában és az 1 tonnás pickup piacra dobásával Dél-Amerikában az új Fiat Titanóval
  • A Pro One furgonok kínálatának teljes megújítása, beleértve a 12 névtáblát a Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot és Vauxhall összes szegmensében
  • Kisteherautók széles választéka második generációs villamosítással (akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás elektromos járművek) és pickupok teljes csatlakozással; A nagy haszongépjárművek sorába tartozik az új MultiJet 4.0 motor és az innovatív AT8 8 sebességes sebességváltó

AMSTERDAM – 2024 első felében a Stellantis Pro One megszerezte az első helyet (2023-hoz képest) Európa 30-ban (EU 30), Dél-Amerikában és most a közel-keleti és afrikai régióban. A lenyűgöző eredmények alátámasztják a Stellantis Pro One erőteljes jelenlétét a globális piacokon, összhangban a vállalat ambiciózus Dare Forward 2030 stratégiai céljaival.

„A mai eredmények a haszongépjárművekkel kapcsolatos stratégiánk megalapozottságát tükrözik” – mondta Xavier Peugeot, a Stellantis haszonjárművek üzletágának alelnöke. „Termékoffenzívánk, amely 12 felújított járművet foglal magában, amelyek kompakt, közepes méretű és nagy szegmenseket ölelnek fel, folytatódik az új Ram ProMaster EV Delivery furgonnal Észak-Amerikában és az új Fiat Titano-val, amely egy 1 tonnás pickup Dél-Amerikában.”

A Stellantis Pro One és a Stellantis márkái azon túl, hogy 2024 első felében az első számú vállalattá nőtték ki magukat, 2024 első felében számos más eseményt is elértek, többek között:

EU 30:

  • Stellantis Pro One No. 1 a haszongépjárművekben, több mint 28,5%-os piaci részesedéssel és 4%-os éves volumennövekedéssel
  • Németországban különösen figyelemreméltó volt a növekedés, a piaci részesedés 4 százalékpontos növekedése és az eladások több mint 45%-os növekedése.
  • A BEV vezető pozíciója több mint 31,9%-os piaci részesedéssel
  • A Stellantis Pro One, a szabadidő-járművek gyártásában vezető európai vállalat, a Fiat Professional Ducato lakóautóbázis alapján az utakon közlekedő lakóautók körülbelül 70%-a.
  • A My Tasks a Stellantis haszongépjárművein 2024 első felében indult Európában. A My Tasks egy fejlett eszköz a járművezetők és flottamenedzserek számára a napi műveletek egyszerűsítésére.

Közel-Kelet és Afrika:

  • Stellantis Pro One No. 1 a haszongépjárművekben 22,2%-os piaci részesedéssel és 30,8%-os szegmens részesedéssel a kisteherautó szegmensben
  • FIAT No. 2 a furgonok értékesítésében 16,7%-os piaci részesedéssel
  • FIAT No. 2 márka 14,3%-os piaci részesedéssel
  • A Fiat Fiorino a legtöbbet eladott kisteherautó, 11,1%-os részesedéssel a kisteherautó-eladásokból

Dél-Amerika:

  • Stellantis Pro One No. 1 a könnyű haszongépjárművek, pick-upok és furgonok értékesítésében 31,1%, 34,1% és 33,3% piaci részesedéssel
  • 3 Stellantis márka a kisteherautó-szegmens Top 5 márkájában: 1-es FIAT, 4-es Peugeot és 5-ös Citroën
  • A FIAT könnyű haszongépjárművek, kisteherautók és furgonok vezető szerepet töltenek be 23,4%-os, 27,7%-os és 17,2%-os piaci részesedéssel
  • A Fiat Strada a legtöbbet értékesített haszongépjárművek és pickupok 14,3%-os, illetve 19,3%-os piaci részesedéssel
  • A Fiat Fiorino furgonok közül a legtöbbet értékesítették, 13,9%-os piaci részesedéssel
  • Az új Fiat Titano (D-szegmens) csatlakozik az 1 tonnás pickup offenzívához
  • A Ram 5,9%-ra növelte a pickupok piaci részesedését, és három helyet emelkedett a rangsorban, elsősorban a Rampage sikerének köszönhetően
  • Rampage Top 3 (C-szegmens pickup) 19,5%-os piaci részesedéssel mindössze 11 hónappal a bevezetés után
  • Brazíliában a Stellantis Pro One LCV, pickup és furgon vezető 46,9%, 47,3% és 44% piaci részesedéssel; Két pickup márka a Top 5-ben: No. 1 FIAT és No. 5 Ram; FIAT LCV márkavezető 39,7%-os piaci részesedéssel; Ram Az 5 legjobb hangszedő 7,3%-os piaci részesedéssel a Rampage vezetésével

Észak Amerika:

  • Stellantis Pro One No. 3 a régióban
  • Ram Top 3 pickup az Egyesült Államokban és Kanadában
  • Januárban a Ram bemutatta az új ProMaster EV Delivery-t, a márka első elérhető teljesen elektromos járművét, és később bejelentette a ProMaster EV Cargo furgont.

India és Ázsia-csendes-óceáni térség:

  • Ausztráliában a Ram az 1. helyen áll a plusz 1 tonnás pickupok szegmensében 40%-os piaci részesedéssel
  • A Stellantis 6,7%-ra növelte a furgonok piaci részesedését Ausztráliában az előző évi 5,8%-ról
  • A Stellantis megújult Pro One furgonkínálata a Citroën, a FIAT Professional, az Opel, a Peugeot és a Vauxhall kínálatában 12 modellt kínál minden szegmensben, második
  • generációs villamosítással (akkumulátoros és üzemanyagcellás járművek), valamint teljes körű csatlakozási lehetőséggel a furgonokhoz és hangszedők.

A Stellantis Pro One nagyteherautó-kínálatában most az új MultiJet 4.0 motor és egy innovatív AT8 8-fokozatú sebességváltó található, amelyeket a járművek rajongói nagyra értékelnek. A tartósságáról ismert MultiJet 4.0 motor lenyűgöző, 450 Nm nyomatékot ad le – kategóriájában a legjobbat az elsőkerék-hajtású nagyteherautók esetében. Ezenkívül a fejlett, kétkörös kipufogógáz-visszavezető rendszer javítja a megbízhatóságot, a teljesítményt és a károsanyag-kibocsátást. Az AT8 sebességváltó lenyűgöző, 10%-os CO2-kibocsátás-csökkenést ér el a jelenlegi automata változathoz képest, köszönhetően a jól kiegyensúlyozott, hatékony és pontosan szabályozott nyomatéknak.

A Stellantis Pro One-ról

A Stellantis Pro One elkötelezett a globális haszongépjárművek piacának élén a leghatékonyabb termékportfólióval, 20 000 dedikált érintkezési ponttal és versenyképes szolgáltatásokkal, és a Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot, Ram és Vauxhall márkák kivételes megoldásait hozza el a professzionális ügyfelekhez. A Dare Forward 2030 stratégiai tervben szereplő hét növekvő vállalkozás egyike, a Stellantis Pro One a bevételek megduplázását, a 40%-os elektromos járművek keverékét akkumulátorral, hidrogén-üzemanyagcellás és hatótávolság-növelő hajtástechnológiákkal, valamint vezeték nélküli frissítési képességekkel tűzi ki célul. 2026-tól minden új jármű, az üzleti ügyfelek hatékonyságának javítását célzó összekapcsolt szolgáltatások és innovatív autonóm megoldások. Mint ilyen, a Stellantis Pro One nagymértékben hozzájárul a Dare Forward 2030 célkitűzéseinek eléréséhez, hogy 2030-ra elérje a 100%-os személygépkocsi-BEV-eladási mixet Európában és az 50%-os személygépkocsik és könnyű tehergépjárművek BEV-eladási mixét az Egyesült Államokban. A Pro One teljes mértékben része a vállalat azon törekvésének, hogy 2038-ra a szén-dioxid-kibocsátás zéró vállalattá váljon, beleértve az összes területet, a fennmaradó kibocsátás egyszámjegyű százalékos kompenzációjával.

Forrás: stellantis.com