Egyre látványosabb az új elektromos gépkocsik értékesítésének visszaesése. Az ACEA adatai szerint júniusban még „csak” 1 százalékkal kevesebbet értékesítettek a tisztán elektromos autókból, addig júliusban már 10,8 százalék volt a visszaesés éves szinten az előző év azonos hónapjához képest.
Továbbra sem kell az elektromos autó – vége, ennyi volt?
A plug-in hibridekkel sem jobb a helyzet. Még júniusban 19,9 százalék, júliusban 14,1 százalék volt a visszaesés. Alapvetően a sima hibrid gépjármű értékesítés mentette meg a piacot, hiszen 25,7 százalékkal tudott növekedni, miközben a benzines és a dízel is 7 illetve 10,1 százalékkal csökkent.
Így alakult ki az év/év alapú 0,2 százalékos bővülés az előző hónapban. A nagyobb, francia és német piacokon rendre 2,3 és 2,1 százalék volt a csökkenés. Magyarországon pedig kitartott a növekedés a 2,2 százalékos emelkedéssel, de ez is jelentős lassulás az előző havi 23,9 százalékos robusztus növekedéssel szemben.
Ha pedig a nagyobb gyártókat nézzük, akkor a Stellantis 0,2-vel, a Mercedes pedig 1,9 százalékkal kevesebb autót adott el. Ugyankkor a Volkswagen és a BMW továbbra is enyhén tud bővülni. Az előbbi 3,6 míg utóbbi 1,8 százalékkal.
Még valami. Az utolsó járvány előtti évben a gépkocsi értékesítés június és július hónapokban 1,45 és 1,14 millió darabra rúgott, a mostani 1,09 és 0,85 millió darabbal szemben. Vagyis a lemaradás továbbra is a „boldog békeidőkhöz képest” mintegy 300 ezer darab havonta. Ez pedig éves szinten 3-4 millióval kevesebb eladott gépkocsit jelent évente a gyártók számára Európában!
Gépkocsi értékesítések alakulása
Forrás: profitline.hu