A Stellantis napokon belül megnyitja 15. autómárkája, a kínai Leapmotor rendelési oldalait több európai piacon, ahol megkezdik a T03 kisautó és a C10 SUV értékesítését. Az árakat is elárulták.
Tényleg olcsó
Az olcsó szót igyekszünk óvatosan használni a magyar fizetések ismeretében, de az újautó-piac, különösen az új elektromos autók árának tükrében tényleg kimondottan jónak számít a Leapmotor első két Európában kapható típusának árcédulája. A T03 kisautót 18.900 eurótól (7,5 millió forint), a C10 SUV-t pedig 36.400 eurótól (14,4 millió forint) lehet megrendelni. Ezek az árak kategóriájukban nagyon versenyképesek lehetnek. A forgalmazás első körben Belgiumban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Görögországban, Hollandiában, Luxemburgban, Máltán, Németországban, Olaszországban, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban és Svájcban, kezdődik meg, és az év végéig 350 kereskedésben lesznek elérhetőek a Leapmotor autói.
A magyarországi forgalmazásról egyelőre hivatalos információ nincs, de ebben az írásban bemutatjuk a kisautót, következő cikkünkben pedig a nagyobb SUV-t. Ki tudja, ha elég nagy az érdeklődés, akkor talán Románia mellé mi is beférünk a Stellantisnál. Az átszámítva 7,5 millió forintos T03 talán a kevésbé izgalmas modell technológiai szempontból, ám árával bemegy a piac eddigi legolcsóbb kínálata a Dacia Spring alá is, miközben első ránézésre, a fotók alapján belül kevésbé tűnik fapadosnak.
Az autó egyetlen, mindennel telepakolt felszereltségi szinttel lesz kapható, amibe beletartozik a négy elektromos ablak, a műbőr multifunkciós kormánykerék, a 74 LED izzót használó lámpasor, az elektromos árnyékolóval szerelt panoráma napfénytető, az elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, a tolatókamera és parkolószenzor, az elektromos parkolófék, a kulcs nélküli indítás és a légkondicionáló is. Elektromosan állítható ülések már nem fértek bele az árcédulába, de manuálisan a sofőr ülése hat, az anyósülés négy irányba állítható.
Az autóba 8 colos kormány mögötti és 10,1 colos infotainment képernyő került, 4G/Wi-Fi kapcsolattal rendelkezik és képes vezeték nélküli frissítéseket fogadni. Természetesen telefonos applikációval működik az előfűtés/hűtés is. Az olcsó árhoz a gyártás komplexitásának csökkentése és a variációk minimalizálása is hozzájárul, ezért mindegyik T03 15 colos könnyűfém keréktárcsákat kap és csak három fényezés, fehér, szürke és gleccserkék opciók közül választhatunk. A Springgel történő összehasonlítások elkerülhetetlenek lesznek, nehéz nem észrevenni, mely típus van célkeresztben. Az autó hossza 3,62 m, azaz 10 centivel rövidebb, mint a román márka ajánlata, a tengelytávban viszont csak két centi a különbség, miközben a szélesség (1,65 m) és a magasság (1,58 m) közel azonos.
A T03 37,4 kwh-s akkumulátora 265 WLTP kilométert tud, ami 40-nel több, mint a Daciáé, a villanymotor pedig 70 kW (95 LE) és 158 Nm teljesítményre képes, ami valószínűleg jóval dinamikusabbá teszi, mint amilyen a 45-65 lóerős kínai gyártású román kisautó. A Leapmotor legolcsóbb modelljét 6,6 kW-os fedélzeti töltővel kínálják, de 48 kW-os villámtöltésre is képes, amihez 36 perces 10-80 százalékot ad meg a gyártó. A Stellantis közleménye szerint a T03 megfelel a legmagasabb európai utasbiztonsági követelményeknek, karosszériája meg van erősítve nagy szilárdságú acél elemekkel, három kamerája, radarja és ultrahangos szenzorai pedig 10 vezetéstámogató és ütközéselkerülő funkciót tesznek lehetővé.
Forrás: villanyautosok.hu