A Stellantis komoly kihívásokkal néz szembe, miután a cég nyeresége drámaian visszaesett 2024 első felében. Miközben Carlos Tavares vezérigazgató jövője kérdéses, a vállalat már keresi lehetséges utódját, és a cég több márkája is nehézségekkel küzd.
A Stellantisnál komoly nehézségek mutatkoznak, miután a cég nettó nyeresége 2024 első felében 48 százalékkal csökkent a visszaeső kereslet miatt. Az USA-ban az eladások 16 százalékos esése kapcsán a kereskedők Carlos Tavarest, a vezérigazgatót hibáztatják az amerikai márkák hanyatlásáért. Tavares szerződése 2026 januárjában lejár, és bár nem kizárt a hosszabbítás, a Stellantis elnöke, John Elkann megerősítette, hogy már keresik az utódját.
A cég továbbra is kitart amellett, hogy minden márkájukat támogatják az évtized végéig, ugyanakkor Tavares korábban jelezte, hogy a veszteséges márkákat megszüntethetik. Az olyan márkák, mint a Maserati és a Ram is nehézségekkel küzdenek, előbbinél a marketingproblémát, utóbbinál pedig minőségi gondokat emlegetve. Az elektromos járművek iránti kereslet visszaesése is gondokat okoz, emiatt a Fiat 500e gyártását ideiglenesen leállították.
Tavares utódjának megtalálása nem lesz egyszerű feladat, de a vállalatnak körülbelül 15 hónapja van erre, hacsak nem döntenek Tavares szerződésének megújítása mellett – írja a Motor1.
Forrás: autopro.hu/Fotó: Media Groupe PSA