A Stellantis bejelentette, hogy jelentős vezetői változások várhatók, beleértve Carlos Tavares vezérigazgató 2026-os távozását. Az észak-amerikai üzletág gyenge teljesítménye miatt a cég kénytelen volt csökkenteni a 2024-es profitelőrejelzését, ami részvényárfolyamának zuhanásához vezetett. A vállalat most új vezetőkkel és szervezeti átalakításokkal igyekszik megoldani a kihívásokat.

A Stellantis csütörtökön közölte, hogy Carlos Tavares vezérigazgató 2026 elején, a szerződése lejártakor vonul nyugdíjba. A francia-olasz autógyártó ezen kívül több kulcsfontosságú vezetői pozícióban is személycseréket hajtott végre, válaszul az észak-amerikai üzletág teljesítményének visszaesésére.

Az észak-amerikai piac, amely eddig a cég egyik legfontosabb profitforrása volt, jelentős hanyatlást mutatott, különösen a Jeep és Ram márkák eladásainak csökkenése miatt. Ennek következtében a Stellantis csökkentette a 2024-es profitkilátásait, és figyelmeztetett arra is, hogy a következő évben az osztalékfizetések és részvény-visszavásárlások csökkenése is várható.

A piac gyorsan reagált: a Stellantis részvényei idén már 42%-ot veszítettek értékükből, és az elemzők sorra leminősítették azokat. A befektetők bizalmának megingását jól tükrözik a Bernstein elemzőinek megjegyzései. „Miután az elmúlt 12 hónap nagy részében elhárította a befektetők aggodalmait a készletekkel és az amerikai árengedményekkel kapcsolatban, a bizalom megrendült, amikor szeptember végén csökkentette az előrejelzést.”

A Stellantis vezetőségi változások során Doug Ostermann, a kínai részleg korábbi operatív igazgatója lett a pénzügyi vezető, míg Antonio Filosa, az új észak-amerikai operatív vezető, megtartja a Jeep vezérigazgatói pozícióját is. Carlos Tavares, aki a Stellantis vezérigazgatója 2021 óta, korábban a PSA-t irányította, és az elektromos átállás gyorsítását, valamint a kínai versenytársakkal szembeni helytállást tűzte ki célul. A Stellantis célja, hogy 2030-ra Európában teljesen elektromos járműparkot, az USA-ban pedig a járművek 50%-át elektromosra cserélje.

Tavares bejelentette az ellátási lánc szervezetének átalakítását, és az iparági változásokra való alkalmazkodást hangsúlyozta. Közben az United Auto Workers szakszervezet sztrájkot készít elő, mert a vállalat szerintük nem tartotta be a tavalyi munkabeszüntetés után kötött megállapodásokat.

 

Forrás: www.e-cars.hu