A Stellantis hivatalosan is megerősítette, hogy a Lancia márka körülbelül egy éve bejelentett elektromos zászlóshajó modelljének neve a „Gamma” lesz. A Lancia Gamma a STLA Medium platformra épül, és 2026-tól az olaszországi Melfiben található Stellantis gyárban készül majd.
Az olasz autóktól egyet biztosan nem lehet elvitatni, mégpedig azt, hogy a formájuk és az utasterük kiváló ízléssel és anyagokkal van megépítve. Bizonyára sokan voltak és vannak, akik bár nagyon vágynak egy olasz autóra, de a technika kétes híre miatt nem mernek belevágni. A Lancia és az Alfa Romeo tipikusan ilyen megosztó márkanevek, ám a Stellantis Csoportos felvételijük óta már a technológiára sem lehet senkinek panasza, hiszen ezek is a bevált és más típusokban már bizonyított technológiákat fogják megkapni.
A Lancia esetében már van kézzel fogható eredmény, ugyanis idén februárban mutatkozott be a megújult Ypsilon, amiről egyelőre nem sokat tudni, de a rokoni szálak a Peugeot e-208 és az Opel Corsa-e típusokhoz fűzik az olasz rokont. Azaz itt is várható az STLA Small padlólemez és a 100 kW-50 kWh-100 kW DC töltési teljesítmény hármasa, kisebb-nagyobb módosításokkal.
Bő egy éve, 2023 októberében már el is hintette egy nagyobb méretű elektromos modell terveiről a hírek magvait a Lancia, aminek esetében akkor még az STLA Medium padlólemez és a 4,7 méteres hossz, valamint a „fastback” forma voltak csupán ismertek. Ezekről, valamint a 700 km-es hatótávról akkoriban Luca Napolitano, a Lancia márkafőnöke beszélt.
Azóta eltelt egy esztendő és a munkálatok szépen haladhatnak, hiszen a Stellantis a legújabb sajtóanyagában már meg is nevezte az autót: Gamma. Kis érdekesség, hogy egy évvel ezelőtt a a Carscoops portál már helyesen tippelte meg az autó nevét. Az új sajtóanyag szerint a Lancia Gamma gyártása 2026-ban indul az olasz Melfi üzemben.
Tekintve, hogy a Gamma az STLA Medium padlólemezre épül fel, és a sajtóanyag sem beszél technikai szempontjából konkrétumokról, nézzük meg mi várható technika szempontjából: a költségek optimalizálása végett 400 V-os rendszerfeszültséget várhatunk a 800 V helyett, utóbbit csak az STLA Large és a STLA Frame padlólemezes autók kapják meg.
Akkupakk szempontjából maximum 98 kWh hasznos kapacitást várhatunk a Lancia Gamma elektromos autótól, amivel ki is jön az említett elméleti maximum 700 km (WLTP) hatótáv. A padlólemez lehetővé teszi az első- és összkerék meghajtást 160 és 285 kW közötti teljesítményekkel. A karosszéria formájától és felszereltségétől függően 14 kWh/100 km-es fogyasztást várhatunk.
Forrás: www.e-cars.hu