A Leapmotor alapítója és vezérigazgatója, Zhu Jiangming az utóbbi időszakban folyamatosan bemutatta a vállalat jövőbeli stratégiáját és válaszolt a közönség kérdéseire. A cég nemcsak az új európai modellekről adott bővebb tájékoztatást, hanem arról is beszélt, hogyan tudja ilyen alacsony áron gyártani autóit.
A Leapmotor globális terjeszkedési stratégiája keretében elindítja az A-sorozatú autóit, amelyek a várakozások szerint az A-osztályú, A0-osztályú és kisebb modelleket fogják jelenteni. Ez a szegmens az európai piacokon a várakozások szerint 60-70 százalékos részesedést képvisel. Emellett a Leapmotor International évente legalább egy új modellt fog bemutatni.
A Leapmotor a legutóbbi Párizsi Autószalonon mutatta be új világmodellt, a B10-et. Jelenleg a Stellantis által támogatott vállalat két modellt árul Európában: a C10-es SUV-t és a T03-as kis hatchbacket. A modellek 13 európai országban, többek között Franciaországban, Németországban, Belgiumban, Görögországban, Olaszországban, Luxemburgban, Máltán, Hollandiában, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban, Svájcban és az Egyesült Királyságban érhetők el.
Jelenleg a Leapmotor 200 kiemelt szervizponttal rendelkezik Európában, amelyek az autók bemutatásához, értékesítéséhez és utólagos szolgáltatásaihoz kapcsolódnak. A céljuk, hogy 2025 végére 500 outletet alakítsanak ki az egész kontinensen. A Maserati, a Stellantis Csoport leányvállalata és a Leapmotor alvázfejlesztési csapata közösen hangolják a Leapmotor termékeit. Több tesztelési kört is végrehajtottak már az olaszországi Balocco tesztpályán és a kínai Yancheng teszthelyszínen.
Mi a siker titka?
Zhu Jiangming szerint a Leapmotor modellek kedvező árának fő oka, hogy a vállalat saját kutatásokat végez és technológiai innovációkat hajt végre. Ez kiterjed a saját alkatrészek kutatás-fejlesztésére és gyártására is. Így a cég kevesebb pénzt ad át a beszállítóknak, és a programok optimalizálása révén csökkenthetik a költségeket, végül pedig jobb árakat kínálhatnak a vásárlók számára.
Érdemes megemlíteni, hogy ez a stratégia nagyon hasonlít a BYD-éhoz, amely az iparág egyik legjobban vertikálisan integrált vállalata. Zhu elmondta: „Akár prémium, akár belépő szintű modellt kínálunk, a bruttó haszonkulcs ugyanaz, és az a célunk, hogy a felhasználók jobb felszereltségű és jobb minőségű terméket vásároljanak meg reális áron” – írja a carnewschina.com.
Forrás: www.autopro.hu