A Stellantis és kínai partnere, a Leapmotor elvetették egy második elektromos járműmodell lengyelországi gyártásával kapcsolatos terveit. A döntés hátterében az Európai Unió és Kína között kiéleződő kereskedelmi feszültségek állhatnak.

Az ügyet ismerő források szerint a Stellantis-Leapmotor közös vállalat elvetette azt az elképzelést, hogy a lengyelországi Tychy üzemben készítse el a B10 nevű elektromos crossover modellt.

Ehelyett azonban alternatív helyszínként máris felmerült a németországi Eisenachban található Opel-gyár, illetve a szlovákiai Trnava üzem is.

A gyártási tervek módosítása azt követően történt, hogy a kínai kormány állítólag arra kérte az autógyártókat, hogy

állítsák le nagyobb beruházásaikat azokban az európai országokban, amelyek támogatták a kínai gyártású elektromos autókra kivetendő extra vámokat.

Lengyelország azon 10 EU-tagállam közé tartozik, amelyek támogatták az Unió döntését a kínai elektromos autók importjára kivetendő akár vámokról. Ezzel szemben öt uniós tagállam, köztük Németország, Szlovákia, illetve Magyarország is ellenezte a vámokat, míg 12 ország tartózkodott a szavazáson.

A Stellantis és a Leapmotor október 14-én, a Párizsi Autószalonon mutatta be a készülő B10 EV-t, amelyet mindkét autógyártó a partnerségük mérföldköveként üdvözölt. A Stellantis lengyelországi Tychy üzemében jelenleg a T03 kompakt elektromos járművet gyártják Kínából szállított alkatrészekből.

Egyelőre nem világos, hogy a T03 lengyelországi összeszerelését is felülvizsgálják-e, és hogy a tervek milyen hatással vannak a lengyel munkahelyekre.

Forrás: www.portfolio.hu