- A Stellantis Heritage (Örökség Központ) is részt vesz a tizennegyedik alkalommal megrendezett „Milano AutoClassica” kiállításon, ahol porondra állít néhányat az Alfa Romeo klasszikus és jelenkori mesterműveiből.
- Az új 33 Stradale, a stílus és a teljesítmény autentikus manifesztációja, valamint az európai kereskedőknek a közelmúltban bemutatott új hibrid Junior üdvözli majd a rajongókat az Alfa Romeo standján.
- A felbecsülhetetlen értéket képviselő Heritage Gyűjtemény három darabja – 33 “Iguana,” 1750 Spider Veloce, és 4C Superbike – szintén látható lesz. Ezek a járművek fémjelzik a márka elkötelezettségét, hogy megőrizze és ápolja saját örökségét, illetve illusztrálják, hogy mit jelent a Biscione emblémás autók tulajdonosainak nyújtott sokrétű Alfa Romeo Classiche szolgáltatáscsomag.
A Milano Autoclassica kiállítás november 15. és 17. között várja a rajongókat, szakértőket és kereskedőket, akiket rabul ejtett az az egyre bővülő szektor, amely a nagyközönség részéről is mind nagyobb figyelmet kap. A Milánói Vásár területén tizennegyedik alkalommal megrendezett esemény fókuszában a márkák történelmi örökségét jelentő múlt és a mindig előretekintő gyártók jelenkori modelljei közötti fúzió áll.
A Stellantis Heritage sem hiányozhat erről a rangos eseményről. Valójában a Heritage (Örökség Központ) feladata az, hogy a cégcsoport olasz márkáinak történetét ápolja és népszerűsítse, ezzel megerősítve a történelmet író korábbi modellek és a legújabb fejlesztések közötti elszakíthatatlan kapcsolatot. A nagyközönség ezúttal az Alfa Romeo öt mesterművében gyönyörködhet, amelyek merész és stílusos személyiségükkel és hatékonyabb, modernebb felszereltségükkel az Alfisták új generációját bűvölik el.
A milánói standon három veteránautó lesz látható a Stellantis Heritage értékes gyűjteményéből – Alfa Romeo 33 “Iguana,” Alfa Romeo 1750 Spider Veloce és Alfa Romeo 4C Superbike. Ezek az autók nemcsak a vállalat elkötelezettségét fémjelzik, hogy ápolja és megőrizze értékes múltját, hanem a torinói Officine Classiche (Veterán szakműhely) magasan képzett szakemberei által nyújtott karbantartás, javítás és helyreállítási munkáinak fontosságát.
Ezen a linken (link) áttekinthető az összes szolgáltatás, amelyek a magángyűjtők rendelkezésére áll, ha szeretnék megőrizni autóik időtlen vonzerejét. Az új Alfa Romeo 33 Stradale és az új Alfa Romeo Junior szintén látható lesz a kiállításon. A 33 Stradale annak a teljesítménynek a hiteles manifesztációja, amire az olasz márka képes a stílus és a vezetési élmény terén, míg a kategóriájában legszélesebb motorpalettával bíró új Alfa Romeo Junior kompakt sport SUV-vel a márka visszatér a B szegmensbe.
Alfa Romeo 33 “Iguana”
A Stellantis Heritage gyűjteményhez tartozó és az Alfa Romeo Történeti Múzeumában, Arese-ben tárolt, lenyűgöző Alfa Romeo 33 “Iguana” különleges darab, amely 1969 novemberében a Torinói Autókiállításon debütált és a világhírű formatervező, Giorgetto Giugiaro alkotása.
Az Iguana tanulmányautó a korabeli 33 Stradale műszaki alapjaira épített nagyteljesítményű sportkocsi: főbb jellemzői az éles vonalakkal megrajzolt orr, a határozott, karakteres vonalak, a kecses, minimalista Alfa Romeo maszk, az erősen döntött, széles szélvédő, az állítható hátsó légterelő, valamint az egyszerű, lineáris belső formavilág. A karosszéria különleges, nagyon fényes metálfényt kapott. A Campagnolo könnyűfém kerekek az elliptikus lyukakkal – nyilvánvalóan utalva a 33 Stradale-ra – teszik teljessé a formatervet, amely elkészültekor a 70-es évek stílusát vetítette előre.
1750 Spider Veloce
Az 1960-as évekig az Alfa Romeo Spider modellek gyakorlatilag a kupé vagy ferdehátú Alfák tető nélküli változatai voltak. Ám az 1966-os Genfi Autókiállításon az Alfa Romeo bemutatott egy annyira különleges Spidert, amelyről azt tartották, hogy nincs köze egyik akkoriban gyártott modellhez sem. 1966-ban megszületett az „1600 Spider”, és lapos, elnyújtott és lekerekített alakja harmonikusan eltúlozva már-már a tintahal testére emlékeztet.
Ám ezek az érdekes formák nem voltak igazán váratlanok egy Alfa Romeo Spideren, hiszen már 14 évvel korábban, az 1900 C 52 Spider, azaz a Disco Volante bemutatásakor nagy érdeklődést keltettek. A Spider sikerei (amelyet informálisan csak Duetto-nak neveztek) ekkor kezdődtek. A fiatal Dustin Hoffman Olaszország mozivásznaira egy vörös Duetto-ban érkezett meg, amikor a Diploma előtt (The Graduate, 1967) című filmben Simon & Garfunkel Mrs. Robinson című dalával a háttérben a lendületesen hajtja a kétülésest. A film és az autó sikere olyan nagy volt, hogy a Spider különleges kiadását Amerikában “Graduate” néven árulták. A Duetto szellemi örököse az 1750 Spider Veloce volt, amelyet 1967-ben mutattak be: ez a modell a motoron kívül az “1600” valamennyi jellemzőjét megtartotta, ám az erőforrás 1.779 cm3 lökettérfogatú lett, így a teljesítmény 114 lóerőre, a végsebesség pedig 190 km/órára nőtt.
A Milano AutoClassica kiállításon bemutatott darab tökéletes példája a folyamatban lévő felújításnak (restoration): a Stellantis Heritage-hez tartozó Officine Alfa Romeo Classiche szakemberei nagy műgonddal állítják helyre ezt a lenyűgöző autót, amely így megőrzi valamennyi eredeti jellemzőjét, majd nemcsak autóként, hanem négy keréken guruló álomként tér vissza szerencsés tulajdonosához.
Alfa Romeo 4C Superbike
A reflektorfényből az Alfa Romeo 4C szuperautó is kap, amelyet különleges dinamikus képességeinek köszönhetően 2014-ben az SBK Superbike Világbajnokság biztonsági autójának választottak. Az Alfa Romeo 4C kompromisszumot nem ismerő jármű, amely a versenypályán nyújtja a legjobb teljesítményt, ahol a végsebesség, a rövid féktávok és a nagy keresztgyorsulás alapvetőek a jó köridők eléréséhez. A 4C a 100 km/órás tempót mindössze 4,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből, végsebessége 256 km/óra, míg a lassulás akár 1,2 g-s is lehet, és a kocsi 1,1 g-nél is nagyobb keresztgyorsulásra képes kanyarban. Ezeket a figyelemreméltó számokat az optimális súlyelosztás, a mindössze 895 kg-os száraz tömeg és a kiváló, 4 kg/lóerő alatti súly/lóerő arány tették lehetővé.
A kimagasló teljesítmény további zálogai a 240 lóerős 1.750 cm3 turbó benzinmotor, az “Alfa TCT”, száraz, duplakuplungos váltó, illetve a fejlett Alfa D.N.A. programválasztó különleges Race üzemmóddal. A Milano AutoClassica kiállításon porondra állított példány többnyire a Stellantis Heritage gyűjteményben van, és tartozik hozzá egy Eredetiségi Tanúsítvány (Certification of Authenticity), amelyet akkor kaphat meg egy autó, ha alapos műszaki átvizsgáláson esett át, illetve gondosan áttekintették a hozzá tartozó valamennyi dokumentumot, beleértve az elvégzett munkák igazolásait is. Ezt az exkluzív szolgáltatást kizárólag az Alfa Romeo Officine Classiche szakműhelye végezheti el, hogy a legmagasabb szintű tanúsítványt garantálja a gyűjtőknek világszerte.
Alfa Romeo 33 Stradale
Egy valóra vált álom receptjének elengedhetetlen hozzávalói a nagy adag bátorság és egy csipetnyi egészséges megszállottság. Ugyanezt a receptet alkalmaztuk annak az autónak az elkészítésekor, amelyről sokan azt mondják, hogy a valaha készült legszebb autó: a 33 Stradale. Most pedig – ugyanezzel a merészséggel és vízióval felvértezve – az Alfa Romeo csapata megtervezte és kifejlesztette az új 33 Stradale-t, amely mozgásban lévő, hamisítatlan műtárgy, a technológia és a szépség tökéletes kombinációja.
A mindössze 33 példányban, különleges manufakturális folyamatokkal készülő új, kétüléses kupé ötvözi a márka történelmét és jövőjét, illetve szimbolizálja a nemes olasz sportosságot. A modell célja, hogy a lehető leglelkesítőbb vezetési élmény mellett egy ikon időtlen vonzerejét nyújtsa annak a néhány rajongónak, akik a kezdetektől fogva hittek a projektben.
Az új 33 Stradale-t az újonnan alapított Alfa Romeo “Bottega” műhelyben alkottuk meg, ahol a márka formatervezői, mérnökei és történészei először találkoztak a 33 potenciális vásárlóival, majd közösen életre hívták a modellt – azaz pontosan úgy jártak el, ahogyan szokás volt a reneszánszkori kézműves műhelyekben vagy az 1960-as évek híres olasz autóépítő stúdióiban.
Alfa Romeo Junior
A „Milano AutoClassica” kiállítás közönsége megcsodálhatja a 136 HP Junior hibridmodellt is, amelynek főbb jellemzői a kifinomult kék fényezés, a hármas osztású könnyűfém felnik, illetve az újraértelmezett “Leggenda” embléma, amely kiemeli ennek a hitelesen vagány darabnak az ikonikus és sportos dizájnját, és amely azonnal érzelmi kapcsolatot hoz létre az autó és vezetője között.
Az új változatban 136 lóerős, 48 voltos, változó geometriájú turbómotorral szerelt (VGT) hajtáslánc kapott helyet. Ez a modell kivételesen finom vezetési élményt kínál, és városban a Junior a forgalomban töltött idő akár 50%-át is képes elektromos üzemmódban megtenni. Ez legjobban parkolás közben, kis sebességű araszoláskor jön jól, de az elektromos üzemmód részterhelésen akár 150 km/órás sebességig is lehetséges. Ezzel a kompakt sport SUV-val tér vissza a márka a B szegmensbe, és rögtön a legátfogóbb kínálatot tudhatja magáénak. A 136 lóerős hibridverzió az egyetlen a prémium kompaktok között, amely hamarosan összkerékhajtású Q4-kivitelben is elérhető lesz automatikusan aktiválódó elektromos hátsó hajtással. Ezen felül létezik kétféle tisztán elektromos változat 54 kW/órás akkucsomaggal; az egyik 156 lóerős, míg a Veloce csúcsmodell 240 lóerőt ad le. Utóbbi teljesítményt különleges műszaki megoldásokkal értük el a “made in Alfa Romeo” elv alkalmazásával és ugyanaz a csapat végezte a munkát, akik a Giulia GTA-t alkották. A kényelem és a használati érték tekintetében is osztályelső a Junior, amelyet a prémium riválisok között egyik legnagyobb, 400 literes raktér, valamint az Alfa Romeo Cable Organiser (vezetékek tárolására szolgáló bőrtáska) bizonyít.
Forrás: www.media.stellantis.com