A Stellantis új technológiát vezet be, amely lehetővé teszi a belső égésű, hibrid és teljesen elektromos járművek rugalmas gyártását, ugyanakkor bejelentette, hogy a Ram elektromos pick-up gyártása a tervezettnél később, 2025 első felében kezdődik meg. A késést a minőség biztosításának szükségességével indokolta Carlos Tavares, a vállalat vezérigazgatója.

A Stellantis bemutatta STLA Frame platformját, amelyet teljes méretű teherautók és SUV-k számára terveztek. Ez a platform lehetővé teszi, hogy különféle hajtásláncokkal – belső égésű, hibrid és elektromos – szerelt járműveket is gyártsanak rajta. Az új platform akár 805 kilométeres hatótávot biztosít az akkumulátoros elektromos járművek számára, de támogatja a hidrogénes és hatótávnövelt elektromos megoldásokat is.

Kihívások az elektromosautó-gyártás területén

Az autógyártók, köztük a Stellantis, az elmúlt években felgyorsították elektromos járműgyártási kapacitásaik kiépítését, de az e-autók iránti kereslet lassabban nőtt a vártnál. A Stellantis jelenleg főként plug-in hibrideket kínál az Egyesült Államokban, de ambiciózus célokat tűzött ki: 2030-ra Európában 100 százalékban akkumulátoros elektromos járműveket, míg az Egyesült Államokban az eladott személyautók és könnyű haszongépjárművek 50 százalékát elektromosként tervezi értékesíteni.

Az elektromos járművek jövőjét tovább árnyékolhatja, hogy Donald Trump megválasztott amerikai elnök tervei között szerepel az elektromosautó-gyártásra és -vásárlásra vonatkozó ösztönzők eltörlése, például a jelenlegi 7500 dolláros adókedvezmény megszüntetése. Ez érzékenyen érintené a Stellantis plug-in hibrid modelljeit, például a Jeep Grand Cherokee-t, amely csak részben jogosult erre a kedvezményre – írja a Reuters.

Forrás: www.autopro.hu