- Az Abarth nem tervez több belső égésű motoros autót gyártani.
- Európában biztosan.
- Magyarázatuk szerint a villanyos ugyanolyan szórakoztató, mégis olcsóbb.
Az Abarth, ami kimondottan arról vált híressé, hogy hangos, csattogó, durrogó Fiatokat készített, nem gyárt többé belső égésű motoros modellt Európában. A döntés mögött van pár észszerűnek hangzó indoklás és pár nem annyira.
Az Abarth európai főnöke, Gaetano Thorel az Autocarnak kifejtette, hogy a még kapható belső égésű motoros Abarth 500-at az elektromos váltja, nem jön a helyére egy másik belső égésű verzió. Ennek oka, hogy az európai emissziós normák betartása nagyon drága lenne, de nemcsak a gyártónak, hanem a vásárlónak is.
„Ha egy 180 g/km kibocsátású, belső égésű sportautót veszel, és Olaszországban használod, akkor évente 1000 és 2000 euró közötti összegű gépjárműadót kell fizetned”. Majd hozzátette: „Vajon igazságos-e ez, amikor ehelyett adhatok az ügyfeleknek egy olyan elektromos sportautót, amely ugyanúgy viselkedik és ugyanolyan élvezetes? Mindezt ugyanolyan áron? Szerintem jobb, ha elektromos autókat kínálunk.”
Arra a kérdésre, hogy miért zárják ki a hibrid opciót, azt válaszolta, hogy az új hibrid 500-asba készülő hibrid motort nem lehet úgy felhúzni, hogy az „igazi Abarth legyen”.
A jövőbeli modellekkel kapcsolatban pedig kiderült, hogy 2027-re jöhet egy Grande Panda alapú Abarth. A gyártónál jelenleg két elektromos modell kapható: az 500e és a 600e.
Forrás: www.totalcar.hu