„A Stellantis igazgatótanácsa december 1-én elfogadta Carlos Tavares azonnali hatállyal történő lemondását vezérigazgatói tisztségéről. Az új állandó vezérigazgató kinevezésére irányuló folyamat már zajlik, azt az igazgatóság különbizottsága irányítja, és 2025 első felében zárul majd. Addig egy új ideiglenes ügyvezető bizottságot hoznak létre, amelynek elnöke John Elkann lesz” – közölte a Stellantis autóipari konszern.
A közlemény szerint „A Stellantis sikere a megalakulása óta a referenciarészvényesek, az igazgatótanács és a vezérigazgató közötti tökéletes összhangban gyökerezik. Az elmúlt hetekben azonban eltérő nézetek alakultak ki, amelyek az igazgatótanács és a vezérigazgató mai döntéséhez vezettek”.
A Stellantist a Fiat Chrysler és a Citroënt és Peugeot-ot gyártó PSA Group összeolvasztásával hozták létre, első vezérigazgatója Tavares lett. Az elmúlt években a részvényesek alapvetően elégedettek voltak a teljesítményével, amiért a többi nagy autógyártóhoz képest nyereségessé tette a csoportot, de az utóbbi pár hónapban egyre romlottak a kilátásaik. 2024 harmadik negyedévében a Stellantis bevételei 27 százalékkal 33 milliárd euróra csökkentek.
Az elemzők a romló kilátások miatt rontottak a cég értékelésén és annak részvény-árfolyama is 40 százalékot zuhant idén. Ennek hatására a Stellantis sorra válik meg vezetőitől, az elmúlt egy évben már rengeteg fejcserét jelentettek be.
A cég októberben még azt közölte, hogy Carlos Tavares megbízatásának 2026 eleji lejártával távozik.
Azóta kiderült, hogy a következő években mintegy 4,6 milliárd euróval csökkentené az olasz kormány az ország autóiparának támogatására elkülönített összeget.
Carlos Tavares szerint az európai autóipar végképp lemaradhat a kínai konkurencia mögött, ha az Európai Unió a gyártók, mások mellett a BMW és a Renault nyomására fellazítja eredeti céljait, és enyhíti a szén-dioxid-kibocsátási átlag jövő évtől kezdődő szigorításával kapcsolatos korábbi döntést.
Forrás: www.telex.hu