A legendás Alfa Romeo Giulia egy karbonborítású, 750 lóerős sportkocsiként tér vissza.

A Totem Automobili bemutatta a 12. példányt a 40 Alfa Romeo GT Superből, amiket terveznek és azt Olaszországban, Vairanóban rendesen meg is hajtották. A kis olasz cég GT Supere az 1960-as évek végi Alfa Romeo Giulia GTAm modern változata, de nem sima restomod, mivel a modellt egy szénszálas monocoque vázra építik, mely csak bontott autókból használ alkatrészeket. Minden GT Super alapfelszereltsége a dupla lengőkaros felfüggesztés mindkét tengelyen.

De a legnagyobb fegyvertény a motor, egy 2,8-literes, ikerturbós V6-os, amibe az Italtecnica segített be. Hengerenként négy szelep, közvetlen és hengerenkénti befecskendezés és mindössze 180 kg-ot nyom. A Totem szerint ez a legkisebb és legkönnyebb ikerturbós V6-os valaha és kétféle teljesítményszinten érhető el.

A standard kiszerelés 600 lóerőt és 700 Nm-t jelent, aki azonban az erősebb verziót választja, az 750 lóerőt és 850 Nm-es nyomatékot kap. Utóbbi specifikáción a motor 8500-es fordulatszámig is felpöröghet. Minden GT Super, tehát a képeken látható zöld darab, hat sebességes kézi váltóval és félig önzáró differenciálművel van felszerelve. Mivel ez a hatalmas erő egy mindössze 1180 kg-os autót hajt, az Alfa Romeo 3,2 mp alatt százon van és csak a beprogramozott limiter miatt nem tud gyorsabban menni 250 km/h-nál.

A GT Super kívülről és belülről is lenyűgöző, minden panel szénszálas, még az ajtók is, melyeket aramiddal erősítettek. Az első és hátsó fényszórók is LED-esek, míg az utastérben szénszálas kagylóülések és a legjobb minőségű olasz bőr található. A Totem GT Super alapára 539 ezer euró (kb. 220 millió forint), bár néhány opció kipipálásával egy ötvenest még simán rá lehet erre húzni.

Forrás: https://hu.motor1.com/news/743438/alfa-romeo-giulia-gtam-totem