12 százalékkal, 5,4 millióra csökkentek a Stellantis 2024-es eladási számai, ami könnyen lehet, hogy akár több helyezéssel is visszább vetheti majd a vállalatot az autógyártók globális rangsorában.
Az igazán rossz eredmények Amerikából érkeztek, de Dél-Amerikát kivéve sehol nem volt fáklyásmenet a tavalyi évük.
Visszaesés
A Stellantis 2024-ben 5,415 millió autót adott el a világon, ami 12 százalékos csökkenésnek felel meg, de a legjobban az amerikai visszaesés fájhat a konszernnek
Stellantis | 2024 | 2023 | Változás |
Észak-Amerika | 1.432.000 | 1.903.000 | -25% |
Európa | 2.576.000 | 2.814.000 | -8% |
Közel-Kelet és Afrika | 422.000 | 443.000 | -5% |
Dél-Amerika | 912.000 | 879.000 | +4% |
Ázsia | 62.000 | 102.000 | -39% |
Maserati | 11.300 | 26.600 | -58% |
Összesen: | 5.415.000 | 6.168.000 | -12% |
Technikailag ugyan százalékosan rosszabb eredmény ennél az ázsiai értékesítés közel 40, illetve a külön listázott Maserati márka majd 60 százalékos csökkenése, de itt eleve relatív alacsony darabszámokról beszélünk.
Észak-Amerikában azonban a 25 százalékos mínusz azt jelenti, hogy mintegy félmillió vásárlót veszítettek.
Európában 8 százalékkal, a Közel-Keleten és Afrikában 5 százalékkal csökkent az értékesítés, egyedül Dél-Amerika szerepelt jól, ám a +4% csak 33 ezer darabos növekedést jelent, ami nem tudta kompenzálni a többi régió kiesését.
A vállalat pozitívan értékeli az új C3 és ë-C3 rendeléseit, amelyre 90 ezren adták voksukat, valamint az új STLA Medium platformon érkező Peugeot 3008 és 5008, valamint Opel Grandland iránti 140 ezres keresletet. Kiemelték még a Citroën C3 Aircross, Opel Frontera és a Fiat Grande Panda érkezését is. Ezek idén segíthetik az (európai) eladásokat.
Szintén megemlítik, hogy a tavaly nagy galibát okozó amerikai raktárkészleteket a negyedik negyedévben 80 ezer darabbal 300 ezerre csökkentették.
A cég a villanyautó-eladásairól nem közölt számokat.
Forrás: www.villanyautosok.hu