• A Junior Q4 nemzetközi bemutatkozása: az Alfa Romeo a szegmens legszélesebb palettájával képes megfelelni a vásárlók elvárásainak.
  • Az új INTENSA különleges sorozatok világpremierjét az Alfa Romeo standján a Tonale és a Stelvio SUV-k képviselik.
  • Reflektorfénybe kerül még a 280 lóerős Junior VELOCE olasz premierje is, amely a márka sportos csúcsmodellje a kompaktkategóriában.
  • Szintén látható lesz a lenyűgöző 33 Stradale, az Alfa Romeo értékeinek megtestesítője, amelyből az első példányt nemrég szállítottuk le a 33 megrendelő egyikének.

Az Alfa Romeo két világpremiert is tart a 101-ik Brüsszeli Autószalonon: az egyik a lenyűgöző INTENSA különleges sorozat, a másik a vadonatúj Junior IBRIDA Q4. Ez a modell a globális olasz márka eltökéltségének és bátorságának legnagyszerűbb példája. Az Alfa Romeo nagyon mozgalmas és izgalmas 2025-re készül, egész sor fontos innovációt mutat be, és készen áll, hogy tovább lelkesítse a világ Alfistáit.

A reflektorfényben a Tonale és a Stelvio INTENSA állnak majd, amelyek a teljes modellpalettához elérhető új INTENSA különleges sorozatot képviselik. Ez az exkluzív sorozat olyan részletmegoldásokkal és felszerelésekkel tiszteleg a márka identitása előtt, amelyeket a különleges vezetési élmény érdekében a legjobb technológiai megoldásokkal ötvöztünk. A Stelvio és a Tonale INTENSA látható lesz az Alfa standján: e két modell vonzza majd a látogatók tekintetét és lelkesíti az Alfa rajongóit.

A Junior Q4-nek szintén itt lesz a nemzetközi bemutatója, ezzel a modellel válik teljessé a kompaktkategória legszélesebb modellpalettája. Az Alfa Romeók sportosságát nagyvárosi stílusban megjelenítő Ibrida verzió két villanymotort kap: az egyik az első tengelyre, a hatfokozatú automatikus, duplakuplungos váltóba kerül, míg a másik a hátsó tengelyen garantálja, hogy minden körülmények között legyen tapadás az összes keréknél – bár a két tengely között nincs fizikai kapcsolat ez a konfiguráció optimális nyomatékelosztást és kiváló tapadást biztosít minden helyzetben.

Mindenképpen érdemes felkeresni a stand olasz premierjét is: az Alfa Romeo Junior 280 Veloce a legnagyobb teljesítményű változat, amely kompakt méretben testesíti meg az olasz márka sportosságát.

A modell alapjául a szokásos Alfa Romeo formula szolgál: a közismert kiválóság, a kategória legjobb vezetési dinamikája mellett a szegmens vezető technológiai és hajtási megoldásai ötvöződnek a különlegesen jellegzetes formatervvel, amely az Alfa Romeo Centro Stile semmivel össze nem téveszthető alkotása.

Biztosan nagy rajongás övezi majd az új 33 Stradale-t is, amely mozgásban lévő hamisítatlan műalkotás, a szépség és a technológia tökéletes kombinációja. A mindössze 33 exkluzív példányban, egyedi kézműves folyamatokkal készülő új, kétüléses kupé 1967-es elődje előtt emel kalapot, amelyet sokan a valaha készített egyik legszebb automobilként tartanak számon. A 33 Stradale az olasz márka 1910 óta képviselt sportos nemességét új, hatékonyabb korszakba vezeti át. Néhány héttel ezelőtt a 33 egyedi példány egyikét leszállítottuk a megrendelőnek.

Az új INTENSA különleges sorozat világpremierje

Az Alfa Romeo bemutatja az új “INTENSA” különleges sorozatot, amely a paletta valamennyi modelljéhez elérhető, és különleges formatervi megoldásokkal ünnepli a márka erőteljes, merész és ösztönös attitűdjét. A Giulia, Stelvio, Tonale és Junior modellekhez elérhető új INTENSA különleges sorozat a paletta valamennyi modelljét újszerű, jellegzetes elemekkel gazdagítja, és a részleteken keresztül képes erőteljesen kifejezni a márka vízióját, történelmi hagyományait és attitűdjét.

Az Alfa Romeo történetét a műszaki innováció, a sportosság és a nemzeti identitás jellemzi. Kezdve az autóversenyeken aratott első győzelmektől egészen a vezető technológiai megoldásokig, a fókusz mindig az intenzív kutatáson és fejlesztésen volt. Éppen úgy, ahogy intenzív élmény egy Alfa Romeo vezetése is, amely a vezetési dinamika, az agilitás és az ember és a gép összhangjának kombinációjából jön létre. Az eredmény pedig olyan vezetési élmény, amellyel csak nagyon kevés más márka képes versenyre kelni. A márka 1910-ig visszanyúló történelme is tele van intenzívnek nevezhető pillanatokkal, kezdve a gazdasági és ipari kihívásoktól a nagyszerű autósportos diadalokig. A márka evolúciójának minden szakasza hozzájárult ahhoz, hogy erős és szenvedélyes identitás alakuljon ki, amely megtestesíti az olasz kultúrát és életstílust. Az intenzitás tehát olyan állandó motívum, amely végigfut az Alfa Romeo teljes történelmén, és az egész világon különleges, rajongott márkává teszi.

E különleges sorozat szellemiségét Orazio Satta Puliga, az Alfa Romeo II. Világháború utáni műszaki igazgatójának elhíresült szavai foglalják össze legjobban: “Az Alfa Romeo nem egyszerűen egy autógyár: autói sokkal többek, mint hagyományosan épített modellek. Az Alfa egyfajta állapot: a közlekedési eszköz iránti lelkesedés. Az Alfa egy életstílus, és nagyon különleges módja az automobil megalkotásának.

Olyasmi, ami szavakkal nem írható le. Az Alfák komponensei olyanok, mint az emberi szellemiség irracionális vonásai, amelyek logikus terminológiával nem magyarázhatók.” Ez az idézet az Alfa Romeo lelkét ragadja meg, és tökéletesen visszaköszön az INTENSA különleges sorozatban, ahol minden egyes részlet ezt a filozófiát testesíti meg, továbbá egyedi és felejthetetlen élményt teremt a legendás történelem előtti főhajtással és a mobilitás jövőjének víziójával.

A Tonale INTENSA új kialakítású, 20 collos, kéttónusú könnyűfém kerekeket kapott aranyszínű vonalakkal és Dark Miron sötétszürke fényezéssel. A karosszéria különlegesen sportos megjelenésű a fényes fekete betétekkel és a Dark Miron matt kipufogóvégződésekkel, exkluzív fekete féknyergekkel aranyszínű Alfa Romeo felirattal, valamint a Plug-in Hybrid Q4 változathoz elérhető dupla krómozott kipufogókkal.

Három fényezés rendelhető: Alfa piros, Montreal zöld és Alfa fekete. Az utastérre a kifinomult ellenpontokkal megteremtett színharmónia jellemző. A belső tér ékei az új, fekete Alcantara ülések, amelyeket a kontrasztos varrás, az első fejtámlákba nyomott barna Alfa Romeo embléma, valamint a csak az Intensa változatban elérhető kontrasztos szürke varrás tesz még látványosabbá.

A műszerfal szintén díszesebb lett; exkluzív Alcantara borítást kapott kontrasztos barna varrással, a belső világítás többszínű, a kéttónusú kormánykerék pedig szintén barna betéteket és kontrasztos varrást kapott. A különleges sorozatot az Intensa emblémák hangsúlyozzák ki, amelyeket az első kartámaszba és az első ülések belső oldaltámaszaiba nyomtak bele hőkezeléses eljárással. Az utastér újdonságait a kontrasztos barna varrással ellátott ajtópanelek teszik teljessé. A Tonale utastérnek további látványos elemei az áttervezett kardánalagút, az automatikus váltó új előválasztója tárcsája, valamint a felfrissített műszeregység. A Tonale INTENSA a legátfogóbb felszereltséget kapja meg, amelynek része a magas szintű műszaki és technológiai megoldások sora, mint például az elektronikusan vezérelt felfüggesztés és a 2-es szintű önvezetés. Emellett olyan prémium elemek tartoznak az INTENSA kivitelhez, mint a 14 hangszórós, 470 Watt zenei teljesítményű Harman Kardon hifi mélynyomóval és a nyolc irányban elektromosan állítható, fűtött első ülések (a vezetőülésnél tripla memóriafunkcióval).

A Tonale palettája igazán átfogó, hogy megfeleljen valamennyi vásárló elvárásainak. Az elérhető motorkínálatban megtaláljuk a 280 lóerős Ibrida Plug-In Q4-et hatfokozatú automatikus váltóval, a 160 lóerős Ibrida-t változó geometriájú turbó (VGT) technológiával és hétfokozatú, duplakuplungos automatikus váltóval, valamint a 130 lóerős turbódízelt hatfokozatú duplakuplungos automatikus váltóval.

Az igazán látványos Stelvio INTENSA 20 collos könnyűfém keréktárcsákat kapott fekete féknyergekkel és aranyszínű díszítésekkel. A karosszéria esztétikáját fokozzák a külső tükrökön látható olasz trikolórok, a fényezés vulkán fekete, Montreal zöld, Etna vörös (metál) és Alfa piros (pasztell) lehet.

A Stelvio utasterébe bőr sportülések kerültek, a középső kartámasz barna bőrhuzatot kapott, a barna díszvarrás pedig a műszerfalat, az ajtópaneleket és a hátsó üléseket is látványosabbá teszi. Ugyanez a színkombináció látható a kormánykeréken is, ahol a barna betétek tökéletes összhangban állnak a fekete Alcantara borítással. Az utastérben a minőséget és a kifinomultságot az olyan jellegzetes részletek fejezik ki, mint az első fejtámaszokba nyomott Alfa Romeo logó, a fekete “Intensa” díszvarrás a középső kartámaszon, valamint a

bőrrel bevont műszerfal. A Stelvio emellett alumínium komponenseket is kapott: a sportpedálok, a váltófülek egyaránt a sportos karaktert erősítik. A műszaki felszereltség része a szinaptikus dinamikus kontroll (SDC) felfüggesztés, amely precíz és agilis menetdinamikát biztosít. A Stelvio INTENSA kapható a 280 lóerős GME turbós benzinmotorral – hátsó-, vagy összkerékhajtással -, valamint a 210 lóerős (AWD) és 160 lóerős (RWD) JTDM motorokkal.

Látható lesz még az Alfa Romeo Giulia INTENSA is, amely 19 collos, kéttónusú könnyűfém keréktárcsákat kapott aranyszínű díszítéssel ellátott fekete féknyergekkel. A Giulia különleges formatervéhez jól illeszkedik a tükörházakon látható olasz zászló. A rendelhető színek a vulkán fekete, Montreal zöld, Etna vörös (metál) és Alfa piros (pasztell). Az utastérben értékes anyagok fejezik ki a minőséget és a kifinomultságot; ilyen a bőrborítás a műszerfalon és az ajtópaneleken. A bőrülések, a barna kartámasz és a hozzáillő díszvarrás egyszerre elegáns és sportos részlet. Ugyanez a színkombináció látható a kormánykeréken, ahol a különleges barna betétek alkotnak tökéletes összhangot a fekete Alcantara borítással. Az utastérben alumínium komponensek is találhatók: a sportpedálok és a váltófülek. A Giulia INTENSA emellett kapott nagyméretű 12.3 collos TFT kijelzőt, valamint egy 8,8 collos kijelzővel ellátott infotainment rendszert, amelyhez navigáció és Harman Kardon audiorendszer tartozik. A motorválaszték része a 280 lóerős benzinmotor hátsó-, és összkerékhajtással, valamint a 210 lóerős JTDM változat összkerékhajtással és a 160 lóerős JTDM hátsókerékhajtással.

A Junior INTENSA várhatóan később lesz elérhető, mint a különleges sorozat többi darabja, és azoknak szól, akik kompakt és sokoldalú autót keresnek, de nem mondanak le az Alfa Romeo-ra jellemző kifinomultságról és sportosságról. Kívül a 18 collos, kéttónusú könnyűfémkerekek az aranyszínű díszítésekkel vonzzák a tekintetet. A szintén arannyal díszített fényes fekete betétek a karosszérián tovább fokozzák a sportos hangulatot. A Junior INTENSA rendelhető színei a Tortona fekete és a Brera vörös. Az utastérben a fő motívum az elegáns barna árnyalat alkalmazása: az Alfa Romeo emblémát belenyomták az első fejtámlákba, barna díszvarrás ékesíti az ajtópaneleket, a volánt és a kartámaszt, a szintén dombornyomott INTENSA embléma pedig egyértelműen jelzi a felszereltségi szintet.

Az Alcantara borítású ülések elegáns, antracit szürke díszvarrást kaptak, s Alcantara fedi a műszerfalat és a középkonzolt is. A Junior INTENSA ezen felül megkapja a Techno csomagot is, amely kimagasló menetkényelmet biztosít. Ami a motorokat illeti, a különleges sorozat rendelhető lesz a 136 lóerős hibridkonfigurációval és Q4 rendszerrel vagy a 156 lóerős elektromos hajtással.

A Junior Q4 világpremierje

A Brüsszeli Motor Show-n az Alfa Romeo büszkén állítja porondra az új Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 modellt, amely a prémium B szegmens sztenderdjeinek átírásával a piac legátfogóbb modellpalettájának lesz a része. Az ügyfelek szabadon választhatnak a 100%-osan elektromos hajtás (280 vagy 156 lóerővel) vagy a két hibridváltozat (136 lóerővel) között, s immár az összkerékhajtás is elérhető.

A 48 voltos hibridrendszerrel, 136 lóerős, 1,2 literes turbómotorral és két, egyenként 21 kW teljesítményű villanymotorral ellátott Junior Q4-et úgy terveztük, hogy minden vezetési helyzetben biztonságot és jó teljesítményt nyújtson, különösen akkor, amikor csökken a tapadás. Az összkerékhajtás különösen fontos egy olyan prémiummárka számára, mint az Alfa Romeo, és a Q4 változat ezt intelligens módon valósítja meg; a Power Looping Technology rendszer még akkor is biztosítja az összkerékhajtás működését, ha a hibridakkumulátor töltöttségi szintje alacsony.

Ami a részleteket illeti, a Junior Q4 hibridrendszerében két villanymotor kapott helyet. Az egyik az első tengelyen, a hatfokozatú, duplakuplungos automatikus váltóban van, míg a másik a hátsó tengelyre került és a két tengely közötti fizikai kapcsolat nélkül is garantálja a jó tapadást. Ez a konfiguráció optimális nyomatékelosztást tesz lehetővé és minden vezetési helyzetben nagyszerű tapadást biztosít. A hátsó villanymotor olyan redukciós áttételt kapott, amely a hátsó kerekekre jutó nyomatékot képes pillanatokra 1.900 Nm-re növelni, így garantálva maximális tapadást és stabilitást. Mindez nemcsak nagy teljesítményt jelent, hanem minden helyzetben kényelmes és biztonságos haladást garantál, így a Junior Q4 még rossz időben, rossz úton is leküzdi az akadályokat.

Az új Junior Ibrida Q4 sokféle vevőkörnek felel meg, kezdve a téli és a nyári sportok szerelmeseitől az összkerékhajtás rajongóiig. Ezt a modellt azoknak terveztük, akik a legnagyobb sokoldalúságot szeretnék, hogy a nagyvárosi utcákon agilisan, de a kevésbé kényelmes terepeken tett kerülőutak alkalmával is teljes biztonságban autózhassanak. Sokoldalúságával és teljesítményével a Junior Q4 természetes választás azok számára, akik egy minden helyzethez alkalmazkodni képes autót keresnek.

Az Alfa Romeo DNA programválasztójának segítségével a vezető a különböző helyzetekhez igazíthatja autója teljesítményét. A “Dinamikus” üzemmód sportos vezetési élményt nyújt maximális teljesítménnyel, míg a “Natural” a mindennapi használat során ajánlott. A Q4 üzemmódot olyan helyzetekre ajánljuk, amikor kicsi a tapadás, mert így garantálható a maximális biztonság és irányíthatóság. Az “Advanced Efficiency” üzemmód optimalizálja a fogyasztást, finom haladást tesz lehetővé, azaz tökéletes az energiahatékonyság maximalizálására.

A Junior Ibrida Q4 hátul multilink független felfüggesztést kap, amely egyfelől biztosítja a maximális kényelmet a hétköznapok során, illetve mindenféle útviszonyok között fokozza a tapadást. Ez a modern felfüggesztési rendszer az útegyenetlenségek jobb csillapításával fokozza az utasok kényelmét, illetve nagyszerű úttartást biztosít. A Q4 rendszer automatikusan lép működésbe, ha a tapadás csökkenése vagy az út lejtése ezt szükségessé teszi, sőt, a Power Looping Technológia használatának köszönhetően az elektromos összkerékhajtás akkor is rendelkezésre áll, ha a hibridakku töltöttségi foka alacsony.

Alfa Romeo Junior 280 Veloce

Az Alfa Romeo Junior 280 Veloce kompakt méretben testesíti meg a márka sportos attitűdjét. Alapja a megszokott Alfa Romeo formula, amely a közismert kiválóságot – tökéletes tömegegyensúly, kategóriaelső menetdinamika, a szegmensben élen járó technológia és erőforrások – ötvözi a márka hagyományait tükröző különleges formatervezési megoldásokkal.

Ez a változat saját kategóriája legjobb agilitását, úttartását kínálja, amelyet a Junior Veloce modellben

bemutatkozó két műszaki megoldás tett lehetővé. Az egyik az új, 280 lóerős (207 kW) villanymotor, a másik pedig a negyedik generációs TorSen “D” mechanikus önzáró differenciálmű.

A Junior Veloce emellett szegmensének legközvetlenebb kormányzásával is bír (14.6:1), amelyet úgy hangoltunk, hogy még jobban kiemelje a kivételes úttartási jellemzőket. A felfüggesztést 25 mm-rel lejjebb ültettük, a kanyarstabilizátorok pedig merevebbek, hogy precízebb, gyorsabb kormányreakciókat érjünk el. A fékrendszerben elől négydugattyús, 380 mm-es tárcsák vannak, a 20 collos abroncsokat pedig a nagyteljesítményű villanyautókhoz fejlesztették. Az autó kompakt méretű, könnyen irányítható, ideális a városi közlekedéshez, amit jól jelez, hogy alig hosszabb 4 méternél, fordulóköre pedig csupán 10,5 méter. Kompakt külső méretei ellenére az utastér tágas, négy felnőtt kényelmesen elfér benne, csomagjaikat pedig a kategória legnagyobb, 400 literes raktere várja.

Ami a hatékonyságot illeti, a Junior 280 Veloce mindössze 1.590 kg, azaz körülbelül 200 kg-mal könnyebb legjobb vetélytársánál. A kompakt lítium-ion akkumulátor nemcsak a tömeg csökkentéséhez, hanem a gyorsabb töltési időkhöz is hozzájárul.

A Junior városi forgalomban és vegyes útviszonyok között is a legjobb vezetési élményt garantálja, ugyanakkor semmit nem áldoz fel a használati értékből. Ezt példázza a “géptető” alatt található rekesz a töltőkábeleknek és a 12 voltos aljzat a csomagtartóban. Menet közben csak az utastérben hallható a speciális elektromos menethang, amely segíti a gyorsulás és lassulás jobb érzékelését. Emellett van EV útvonaltervező, amely automatikusan és aggodalom nélkül elvezeti az autóst a következő töltőpontig.

Alfa Romeo 33 Stradale: az álmok ereje

Ahhoz, hogy valóra váljon egy álom, elengedhetetlenül szükséges egy jó adag bátorság és egy kis egészséges megszállottság. Ugyanezt a receptet követtük, amikor 1967-ben megalkottuk a sokak által a valaha gyártott legszebb autók egyikének tartott 33 Stradale-t. Ma ugyanezzel a merészséggel és vízióval felvértezve az Alfa Romeo csapata megtervezte és kifejlesztette az új 33 Stradale-t, ami nem más, mint mozgásban lévő hamisítatlan műalkotás, a szépség és a technológia tökéletes kombinációja. A 33 exkluzív példányban, különleges kézműves folyamatokkal készülő új, kétüléses kupé a nemes olasz sportosságot jelképezve ötvözi a márka örökségét és jövőjét.

A modell célja a lehető legizgalmasabb vezetési élmény és egy ikon soha el nem múló vonzerejének megteremtése rajongók egy olyan szűk köre számára, akik a kezdetektől fogva hittek a projektben. Az új 33 Stradale-t az újonnan alapított Alfa Romeo “Bottega,” alkotta, ahol a márka formatervezői, mérnökei, történészei először meghallgatták a potenciális vásárlókat, majd együtt létrehozták az autót – azaz pontosan úgy jártak el, ahogyan a reneszánszkori kézműves üzletek, majd az 1960-as évek olasz karosszériaépítő műhelyei.

Forrás: www.media.stellantis.com