• A korábbi években a Volkswagen, Toyota, BMW és Hyundai is rendszeresen reklámoztak a Super Bowlon, de idén már csak a Stellantis két márkája, a Jeep és a RAM jelentkeztek.
  • A BMW, GM, Kia és Toyota már jelezték, hogy idén nem élnek a lehetőséggel.
  • A Stellantis várhatóan 14 millió dollárt (kb. 6 milliárd forint) költ reklámokra.

A Super Bowl reklámideje drága: tavaly átlagosan hétmillió dollárba került fél percnyi vetítés, amely nagyjából 2,8 milliárd forinttal egyenlő. Sok ez a pénz, de tekintve, hogy ilyenkor több mint 100 millióan követik a műsort, vagyis az egyik, ha nem a legnézettebb reklámidőért fizetnek ennyit. A korábbi években a Volkswagen, a Toyota, a BMW és a Hyundai is rendszeresen kiperkált ennyit vagy többet (tavaly a BMW és a Hyundai is egyperces blokkot vett). Idén viszont úgy néz ki, nagyon szegényes lesz az autó reklámok felhozatal, hiszen csak a Stellantis két márkája jelentkezett eddig.

Az AdWeek információ szerint a BWM, a General Motors, a Kia és a Toyota is kihagyja a reklámozás lehetőségét, vagyis jelenleg csak a Jeep és a RAM költ arra, hogy képernyőn legyen a Super Bowl idején.

Tekintve, hogy mindkét márka a Stellantishoz tartozik, legalább egy 14 millió dolláros kiadásról beszélünk. A reklámra viszont most szüksége van mindkét márkának, hiszen az elmúlt időben eléggé rossz hírük ment az anyacég problémái miatt.

Az eladások csaknem egyik  Stellantis márkánál sem alakultak jól, az azóta már lemondott vezérigazgató terveivel a vezetőség több tagja sem értett egyet, a döntései pedig kimondottan rosszul hatottak pár cégre, köztük a Jeep-re és a RAM-re. Minőségbeli problémák és leépítések is voltak. Ezek pedig nem segítettek abban, hogy jó megítélése legyen a két márkának.

A közel hat milliárd forintot meghaladó reklámok milyen hatást érnek el a két márka életében csak a megjelenésük után tudjuk meg. Még egyenlőre azt sem tudni, hogy melyik modelleket fogják feltüntetni.

Forrás: www.totalcar.hu