A Stellantis már most is kínál kedvező árú kis elektromos autókat, mint a Citroën ë-C3 vagy a Fiat Grande Panda, amelyek jelenleg a kínai SVOLT gyártótól származó lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokat használnak. Azonban a vállalat célja, hogy az árakat 20.000 euró alá csökkentse, ehhez pedig a BYD akkumulátoraira válthatnak.

A BYD a lítium-vas-foszfát cellák egyik legnagyobb gyártója, saját lítiumbányáival és hatalmas gyártókapacitásával olyan gazdaságos termelést biztosít, amely jelentős költségcsökkentést eredményezhet. Jelenleg a Stellantis CMP Smart Car platformján használt akkumulátorcsomag 44 kilowattóra kapacitással rendelkezik, amely nagyjából 320 kilométeres WLTP hatótávot biztosít. Az ë-C3 modell induló ára 23.300 euró, míg a Fiat Grande Panda 24.990 euróba kerül.

A vállalat azonban már meghatározta a jövőbeli fejlesztési irányokat: egyrészt érkezni fog egy nagyobb akkumulátorral szerelt változat, amely várhatóan 400 kilométeres hatótávot biztosít NMC cellákkal. Másrészt 2025-re egy olcsóbb modell is piacra kerülhet, amely 30-35 kilowattóra kapacitású akkumulátort használ, és 200-250 kilométeres WLTP hatótávot kínál. Ennek ára 20.000 euró alatt maradna, így a szélesebb közönség számára is elérhetővé válhat.

Az LFP akkumulátorok kulcsfontosságúak az árérzékeny szegmensben, mivel olcsóbban gyárthatók, miközben biztonságosak és hosszú élettartamúak. Nemcsak a Stellantis, hanem a Volkswagen is ezt a technológiát alkalmazza majd az új ID.2 és a tervezett ID.1 modellekben. A Renault már szintén LFP cellákat használ a Twingo E-Tech modelljeiben – írja az electrive.com.

 

Forrás: www.autopro.hu