• A közelmúltban ért véget a Junior Ibrida Q4, a Junior nagyfokú irányíthatóságot és nagy teljesítményt nyújtó összkerékhajtású változatának nemzetközi média tesztvezetése.
  • Bemutattuk a Q4 összkerékhajtási rendszer aktiválásának részleteit és a hátsó tengelyen lévő, automatikusan működésbe lépő hátsó villanymotor működését. Ennek köszönhetően az üzemanyag fogyasztás alacsony, az emisszió 120 g/km alatt van.
  • A 48 voltos hibridrendszerben egy 1,2 literes turbófeltöltéses benzinmotor és két villanymotor kapott helyet, az összteljesítmény 145 lóerő. Emellett, a padlólemez esetében első alkalommal – a Junior Ibrida Q4 MultiLink hátsó felfüggesztéssel készül a nagyobb kényelem és vezetési élmény érdekében.

Befejeződött a Junior modell piaci bevezetése, amely 38 országban kapható, s amelyre eddig már 30.000 megrendelés érkezett (ennek 19%-a a tisztán elektromos hajtású változatra).  Komoly eredmény ez, amely az új Ibrida Q4 modellváltozat bemutatásával várhatóan tovább javul, hiszen ez az egyetlen kompakt autó, amelyhez elérhető a hátsó villanymotor automatikus aktiválásával létrejövő Q4 összkerékhajtási rendszer. Az olyan prémiummárka számára, mint az Alfa Romeo, fontos tényező az összkerékhajtás, illetve ennek intelligens megvalósítása a Q4 rendszerrel és a Power Looping technológia révén alacsony akkutöltöttség esetén is működő hátsó villanymotorral.

Az összkerékhajtás mindig aktív a Power Looping technológia jóvoltából

Az Alfa Romeo DNA előválasztóval a vezető aktuális vezetési igényeihez igazíthatja a jármű teljesítményét. A „Dynamic” az elérhető legnagyobb teljesítményt és sportos vezetési élményt helyezi előtérbe, a „Natural” a mindennapi vezetéshez igazodik. Az „Advanced Efficiency” optimalizálja a fogyasztás és sima, egyenletes haladást biztosít, míg a „Q4” üzemmód garantálja a biztonságot és irányíthatóságot olyan helyzetekben, amikor csökken a tapadás. Ami a részleteket illeti, a „Natural” és az „Advanced Efficiency” üzemmódokban a Q4 rendszer automatikusan működik, és a hatékonyságra törekszik, ugyanakkor az összkerékhajtás szükség esetén mindig rendelkezésre áll. 90 km/órás sebességig az autó túlnyomórészt elsőkerékhajtással (FWD) működik, hogy maximalizálja az energiahatékonyságot. Azonban a szoftver szükség esetén képes aktiválni az összkerékhajtást, s a maximális stabilitás és a minden helyzetben megfelelő tapadás elérése érdekében átvált AWD üzemmódra.

Ha a „Dynamic” üzemmód van kiválasztva, a Q4 összkerékhajtás a maximális tapadás és gázreakciók érdekében optimalizálja a teljesítményt. 0 és 40 km/óra között az autó minden esetben AWD üzemmódban van, és a tapadás és hatékonyabb gyorsulás érdekében elosztja a nyomatékot a két hajtott tengely között. 40 km/óra fölött a rendszer a hatékonyságot szem előtt tartva automatikusan átvált elsőkerékhajtásra (FWD), hogy a csökkentse a hajtási veszteségeket, de ne romoljon a menetdinamika.

A „Q4” üzemmódban az összkerékhajtás 30 km/óráig mindig aktív, mert így a lehető legjobb a tapadás, amikor az autó elindul. Amikor az autó maga mögött hagyja ezt a sebességhatárt, a SMART Q4 rendszer lép életbe: ilyenkor a villanymotor mindig aktív, hogy szükség esetén bármikor elérhető legyen a hátsó tengelyen is a hajtás. Az intelligens rendszer ily módon optimalizálja a menetdinamikát, 90 km/órás tempóig megőrzi az összkerékhajtás gyors reakcióidejét, és megteremti az egyensúlyt a teljesítmény és a hatékonyság között. A Power Looping technológiának köszönhetően a hátsó kerekek hajtása még az akkumulátor alacsony töltöttségi szintje mellett is aktív marad, ezzel garantálva a teljesítmény folytonosságát. Ebben a konfigurációban az első tengelyen lévő villanymotor energiagenerátorként is működik, s közvetlenül látja el árammal a hátsó villanymotort.

Menetdinamika: maximális agilitás és irányíthatóság a Q4 összkerékhajtással

A Q4 összkerékhajtás magasabb szintre emeli a Junior Ibrida menetdinamikáját, hiszen gyorsabb és pontosabb kanyarvételt tesz lehetővé. Ez a modell gyorsabban érkezik a kanyarokba, mint a szintén nagyszerű FWD hibridverzió. Az előrelépésnek köszönhetően a jármű agilisabb és gyorsabbak a gázreakciói, illetve a stabilitás föláldozása nélkül ér el jobb irányíthatóságot és menetdinamikát. A Q4 verzió a Dynamic üzemmódban is többet nyújt, mert megteremti a tökéletes egyensúlyt az agilitás és a stabilitás között. Az elérhető kanyarsebesség jelentősen nőtt az elsőkerékhajtású hibridváltozathoz képest, az autó mindig agilisan és pontosan reagál. E dinamikus egyensúly elérése érdekében a Q4 modell 30 %-kal csökkenti az alulkormányzottságot, azaz kanyarban természetesebben és az ívet precízebben követve mozog az autó. Összegzésként elmondható, hogy az új felfüggesztés és az optimalizált nyomatékszabályozás révén a tapadás hatékonyabb lett, amely tovább javította a Junior Ibrida képességeit, a modell vezetése pedig még ösztönösebb és magával ragadóbb élményt nyújt.

Az új Junior Ibrida Q4 erősségei tovább bővítik a szegmens legátfogóbb palettájának tudását

A hatékonyság szempontjából az új modellváltozat mértékadónak számít saját kategóriájában: mivel nincs fizikai kapcsolat a két hajtott tengely között, a fogyasztás és a CO2 emisszió egyaránt alacsony. Utóbbi 120 g/km alatt marad, ami megerősíti, hogy az új modell teremti meg a legjobb egyensúlyt a teljesítmény és az emisszió között.

Emellett, a Junior Ibrida Q4 – a padlólemez esetében először – MultiLink hátsó felfüggesztést kapott, amely a mindennapi vezetés során garantálja a legnagyobb kényelmet és a legmagasabb szintű vezetési élményt. Ezen felül a tapadás minden helyzetben kivételesen jó: mindegy, hogy hóban, sárban vagy esőáztatta vidéki utakon halad az autó, a tapadás garantált, így minden helyzetben megmarad a biztonság és az irányíthatóság. Az új Q4 technológia bevezetésével a Junior palettája bővült, s jelenleg ez a szegmens legszélesebb kínálata. A vásárlók dönthetnek a városban ideális, teljesen elektromos hajtású vagy a hosszabb utakra tökéletes hibridhajtás és a különböző felszereltségi szintek között. A Junior a sportosságot helyezi előtérbe, a Junior Veloce az extrém teljesítményt kereső autósokat szolgálja ki, míg a tömeg és a hatékonyság szempontjából kompromisszumoktól mentes Junior Ibrida Q4 a minden helyzetben biztonságos, kényelmes és nagy teljesítményű autózást teszi lehetővé, s előnyei különösen olyan helyzetben mutatkoznak meg, amikor csökken a tapadás.

A Q4 hibrid konfiguráció sok autós igényeit elégíti ki

A Junior Ibrida Q4 hajtásláncában egy 1,2 literes, 136 lóerős turbós benzinmotor és két, egyenként 21 kW teljesítményű villanymotor kapott helyet, az összteljesítmény 145 lóerő. Ebben a konfigurációban az első tengelyen lévő villanymotor a hatfokozatú, duplakuplungos váltóműbe van beépítve, a hátsó tengelyen lévő villanymotor pedig a két tengely közötti fizikai összeköttetés nélkül valósítja meg a négykerékhajtást. Ez az elrendezés optimális nyomatékelosztást tesz lehetővé, és minden helyzetben kiváló tapadást garantál. A mostoha időjárási körülményekhez és nehéz vonalvezetésű utakhoz ideális új Junior Q4 változat ügyfélköre nagyon változatos; a téli és nyári sportok szerelmeseitől egészen az összkerékhajtást kedvelőkig tart. A modell azok igényeit is kielégíti, akik a lehető legbiztonságosabb és legsokoldalúbb autót keresik a nagyvárosi utcákra és a kevésbé kényelmes vidéki földutakra. A Junior Ibrida Q4 ezért természetes választás azok számára, akik egy minden helyzethez vagy munkafeladathoz alkalmas autót keresnek, így ideális a flottakezelők és az üzleti szektor számára is.

A legjobb menetkomfort a MultiLink hátsó felfüggesztéssel

Az ezen a padlólemezen első ízben alkalmazott MultiLink, független hátsó kerékfelfüggesztés tervezésekor a maximális kényelem, valamint a változatos útviszonyok között is jó tapadás volt a cél. Emellett a rugók, a lengéscsillapítók és a kanyarstabilizátorok hangolását egyaránt ehhez a konfigurációhoz igazítottuk. A modern felfüggesztési rendszer egyenetlen felületű úton nagyobb tapadást biztosít, így a kiváló úttartás mellett a fokozott kényelem is elérhető ezzel a megoldással.

Ikonikus formaterv és prémium jellemzők

Ami az esztétikát illeti, a Junior Ibrida Q4 leglátványosabb eleme a “Leggenda” embléma újraértelmezése, a full LED technológiás fényszórók, valamint a „Petali” 18 collos könnyűfém keréktárcsák. Az utastér olyan exkluzív jellemzőkkel bír, mint a bőrborítású volán, a fűthető Spiga ülések műszálas és szövetborítással (a vezető oldalán elektromos állítással és masszázsfunkcióval, az utas oldalán pedig hatirányú manuális állítással). Említésre méltó még a 10.25 collos infotainment rendszer navigációval, a hathangszórós hifirendszer, valamint az alumíniumborítású pedálok és küszöb. A részletek iránti figyelmet jelzi az elegáns és különleges, nyolcszínű belső hangulatvilágítás, amely a szellőzőrostélyokat, a kardánalagutat és az ikonikus műszeregységet öleli körbe.  Szintén szériatartozék a 2-es szintű önvezető funkció, a 180 fokos tolatókamera, az elektromos mozgatású csomagtérajtó, illetve a kulcs nélküli nyitás közelségérzékelő technológiával.

Forrás: www.media.stelantis.com/hu-hu