A Stellantis a tisztán elektromos stratégiáról a hibridek felé fordult, de az alkatrészhiány most komoly gyártási fennakadásokat okoz Európában. A háttérben szigorodó EU-s szabályozás, beszállítói nehézségek és gyenge villanyautós kereslet áll.

A Stellantis márciusban 20 ezerrel kevesebb autót gyártott Európában, mint tervezték – ennek oka, hogy nem állt rendelkezésre elegendő hibridalkatrész és megfelelő gumiabroncs. A vállalat három hónappal előre rendeli meg az alkatrészeket, de a friss EU-s kibocsátási szabályok ezt is megnehezítették – mondta Jean-Philippe Imparato, a cég európai vezetője.

A gondokat tovább súlyosbítja, hogy a 48 voltos hibrid hajtáslánchoz szükséges duplakuplungos váltók (eDCT) ellátása is akadozik. Ez a rendszer kulcsszerepet játszik abban az új irányban, amelyben a Stellantis az elektromos helyett inkább a hibridekre helyezi a hangsúlyt.

Nincs, aki legyártsa

A gyenge európai villanyautó-eladások miatt a Stellantis hátrébb lépett az eredetileg tervezett elektromos stratégiától, különösen azután, hogy távozott a korábbi vezérigazgató, Carlos Tavares. A vállalat most karbonkrediteket vásárol például a Teslától, hogy elkerülje az EU-s bírságokat – ezek összege akár 1,7 milliárd euróra is rúghat évente.

Imparato szerint a piacon egyszerűen nincs elegendő kereslet az elektromos autókra, a beszállítók pedig nem tudnak ilyen gyorsan átállni a hibridgyártásra. A hároméves türelmi idő, amelyet az Európai Bizottság kínál az autógyártóknak a kibocsátási célok teljesítésére, szerinte nem elegendő – írja az Automotive News.

Forrás: www.autopro.hu