- A Leapmotor, amely részben a Stellantis tulajdona, bemutatta első prémium elektromos szedánját, a B01-et, amely a sanghaji autószalonon debütál.
- A kiszivárgott képek alapján a B01 dizájnja a B10 SUV-ra hajaz, modern részletekkel: keskeny LED-es lámpák, rejtett kilincsek, fekete betétek és tetőre szerelt Lidar.
- A szedán kétféle változatban érkezik, 177 és 214 lóerővel, lítium-vasfoszfát akkukkal, 4,9–7,3 millió forintos kezdőáron – egyelőre csak Kínában, de európai forgalmazás sem kizárt.
A Leapmotor itthon nem egy ismert márka (hivatalosan nem is értékesítik Magyarországon), pedig Kínában és pár európai országban eléggé elterjedt. Európai térhódítása leginkább annak köszönhető, hogy a gyártó 49 százalékban a Stellantisé. A főleg olcsó, apró villanyautójáról ismert cég viszont szintet lép, és bemutatták a prémium kategóriának tűnő elektromos szedánjukat, a B01-et.
A kocsi hivatalosan a sanghaji autószalonon mutatkozik be (ahol Karotta és Ákos is kint van tőlünk), de már most kiszivárogtak róla képek, többek közt a kínai szabadalmi hivatalból. A B01 dizájnban csaknem azonos a B10 SUV-hoz, csak ez egy szedán. Elöl keskeny fényszórók, amiket egy LED-csík köt össze, a hátsó fényszórókra nagyjából ugyanez igaz, a lökhárítók és a szoknya alsó fele feketére van fújva, a kilincsek pedig a kasztniba simulnak – vagyis csaknem minden megtalálható rajta, ami a mai mainstream autókon. A tetején látható Lidar extra.
A pletykák szerint kétféle hajtáslánccal készül: az alapmodell 177 lóerős, míg a csúcsverzió 214 lóerőt tud. Mindkettőhöz lítium-vasfoszfát akkucsomag van, de hatótáv még nem ismert.
Ami viszont biztos: az ár. Kínában 100–150 ezer jüan között lesz kapható, azaz nagyjából 4,9 – 7,3 millió forintba kerül. Jelenleg úgy tudni, hogy csak Kínában lesz kapható, de nem lennénk meglepve, ha Európába is elhoznák.
Forrás: www.totalcar.hu