- Az Alfa Romeo leleplezte azt a legendás története előtt tisztelgő, különleges logót, amellyel 115. születésnapját ünnepli a márka.
- Az új logó bemutatkozásának időzítése egybeesik az Alfa Romeo-történelem két meghatározó eseményének évfordulójával: az egyik Tazio Nuvolari győzelme az 1930-as Mille Miglián, a másik a Quadrifoglio megszületése az 1923-as Targa Florión.
- A 2025-ös évben számos más okunk is adódik az ünneplésre. Idén lesz például száz éve, hogy a GP Tipo P2 győzelmet aratott a világ első automobil világbajnokságán. Hetvenöt évvel ezelőtt látott napvilágot az Alfa Romeo 1900-es modell, és a márka még ugyanabban az évben megnyerte a legelső F1-es világbajnokságot. Hetven éve, 1955-ben született meg a Giulietta Berlina, illetve idén hatvan éves a Giulia Sprint GTA. A Konstruktőrök világbajnokságát 1975-ben a T33 TT 12 nyerte meg; és végül 1985-ben, negyven éve mutatkozott be az Alfa 75.
- Az ünnepi logó a rendezvényeken, ünnepélyeken és felvonulásokon, valamint az ajándéktárgyakon egyaránt központi szerephez jut majd. A világ több mint 250 Alfa Romeo márkaklubja szabadon használhatja azt, amint velünk együtt ünneplik a szenvedély 115 évét.
Az Alfa Romeo idén június 24-én tölti be 115. életévét. Emlékezetes mérföldkő lesz ez a globális márka életében, és ehhez kapcsolódik az az ünnepi embléma is, amelynek hivatalos leleplezésére a mai napon került sor, és amely az olasz szenvedély, stílus és motorsport kivételes története előtt tiszteleg. Az új logót megosztjuk a hivatalos márkaklubokkal, illetve az összes Alfa Romeo-rajongóval szerte a világon: szabadon használhatják azt márkaeseményeken és felvonulásokon, kiadványaikban és helyi kezdeményezéseik támogatására.
Ez a szimbiotikus, erőteljes gesztus még inkább kihangsúlyozza a márkát és szenvedélyes rajongóit, az „alfistit” egymással összefűző mélyreható, zsigeri kötődést: azt a kapcsolatot, amely sem időben, sem térben nem ismer korlátokat, és amelyet az az alapvető értékrend és szenvedély táplál, amelyen a felek kölcsönösen osztoznak. A logó világpremierjére különleges időpontot választott az Alfa Romeo, hiszen a márka és rajongói ezekben a napokban emlékeznek Tazio Nuvolari történelmi jelentőségű győzelmére az 1930-as Mille Miglián, illetve a Quadrifoglio bemutatkozására az 1923-as Targa Florión.
115 éve mozgásban: az ünnepi logó, amely az Alfa Romeo szellemiségének a történetéről mesél
A 115. évfordulóra tervezett embléma olyan, modern kialakításban ünnepli az Alfa Romeo hagyatékát, amely ötvözi a múltat, a jelent és a jövőt. A ferdén emelkedő 115-ös szám a márka génjeiben kódolt, alapvető értékeket: a lendületet és az innováció iránti vágyat testesíti meg. A kompozíció központi elemeként alkalmazott 5-ös számjegyet körbefonja a Biscione: a márka hagyományos, ikonikus jelképe, a kígyó, amely itt egyszerre vizuális és szimbolikus elemként jelenik meg, mélységet és térbeliséget kölcsönözve a grafikának. A számjegyek feketesége és az Alfa-piros közötti, merész kontraszt a márka alapvető személyiségjegyeit: a szenvedélyt, a sportosságot és az olasz stílust idézi. A Biscione jelenléte és a grafikus felépítés részint tisztelgés az Alfa Romeo története során korábban alkalmazott ünnepi emblémák előtt, részint újra is értelmezi azokat egy minimalista, modern felfogásban.
Két legendás dátum, amelyek az Alfa Romeo génjeiről mesélnek
A legkevésbé sem volt véletlenszerű, hogy pont a mai napot választottuk az új ünnepi logó bemutatására. A 115. évfordulóhoz két olyan esemény kötődik, amelyek a legteljesebb hitelességgel testesítik meg a márka szellemiségét, és amelyek erőteljesen formálták az Alfa Romeo legendáját a köztudatban. Az első dátum 1930. április 12-13. A Mille Miglián a 84-es rajtszámmal induló Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport diadalmaskodott, volánjánál Tazio Nuvolarival és Giovanni Battista Guidottival. A „repülő mantovai” ekkor győzött először ezen a rangos autóversenyen, amely egyébként egy másik elsőségről is emlékezetes: itt fordult először elő, hogy egy ilyen hosszú távú, technikás útvonalon az átlagsebesség meghaladta a 100 km/órát.
Ez az emlékezetes teljesítmény egyszerre tanúskodott a márka műszaki kiválóságáról és a sztárpilóták kitartó állhatatosságáról. Abban az évben az Alfa Romeo túlzás nélkül uralta a mezőnyt, a versenyen az első négy helyezést a márka autói érték el. Mindez alig néhány évvel azután történt, hogy 1923. április 15-én, a Targa Florión olyasvalami történt, amely örökre megváltoztatta a történelem folyását. Ezen a napon Ugo Sivocci egy különleges kivitelű versenyautóval győzött a futamon: az Alfa Romeo RL TF karosszériáját ekkor első ízben díszítette a Quadrifoglio embléma. Az apró logó, amely azért került az autóra, hogy szerencsét hozzon annak és pilótájának, hamarosan a márka jelképévé vált. Egyet jelentett a legnagyobb teljesítményű autókkal és az Alfa Romeo karakterét meghatározó, rettenthetetlen eredményekkel, örök időkre megtestesítve a márkára a kezdetektől jellemző értékeket: a sebességet és a merészséget.
Egy megismételhetetlen év, tele a Biscione sorozatgyártású és versenyautóihoz kapcsolódó évfordulókkal
Még értékesebbé teszi ezt a 115. jubileumi évet, hogy 2025-ben egy sor nagy jelentőségű modellnek és meghatározó motorsport-teljesítménynek az évfordulóját is ünnepeljük. Példának okáért a legendás Alfa Romeo GP Tipo P2 pont 100 évvel ezelőtt nyerte meg a világ első automobil világbajnokságát: a nemzetközi versenypályákon elért eredmények ugyanannyira dicsérték a konstruktőr Vittorio Jano (azaz János Viktor) zsenialitását, mint a mezőnyt mindvégig vezető, hivatalos gyári pilóták – köztük Antonio Ascari és Gastone Brilli-Peri – tehetségét, lehetővé téve, hogy ez a drámai szezon örökre biztosítsa az Alfa Romeo helyét az autóversenyzés legnagyobbjai között.
Ugyancsak idén ünnepeljük az 1900-as modell hetvenötödik születésnapját: az 1950-es Párizsi Autószalonon bemutatott modell volt az Alfa Romeo első, nagy sorozatban gyártott típusa. Ugyanebben az évben hangos győzelmet aratott a Tipo 158 „Alfetta,” amely megnyerte a Forma-1 legelső szezonját, egyben pilótáját, Nino Farinát is hozzásegítve az F1 történetének első egyéni világbajnoki címéhez, ezzel méltó módon ünnepelve a márka műszaki és motorsport-kiválóságát. Hetven éve, az 1955-ös Torinói Autószalonon lépett a világ színe elé a Giulietta Berlina, az a modell, amely eleganciával és dinamizmussal színesítette az olaszok mindennapjait. Tíz évvel később érkezett a Giulia Sprint GTA: az Amszterdami Autószalonon leleplezett versenyautó, a „szent szörny” győzelmet győzelemre halmozott világszerte.
Végezetül ötven éve, 1975-ben nyerte meg a 33 TT 12 a Konstruktőrök Világbajnokságát, egy évtized múltán pedig bemutatkozott az Alfa 75, az utolsó olyan sorozatgyártású Alfa Romeo modell, amely az Alfetta padlólemezre épült. Röviden tehát évforduló évfordulót ér ebben az évben, ez azonban nem véletlen egybeesés, hanem a történelem bámulatos együttállása. Minden egyes dátum, minden egyes autó, és minden egyes mérföldkő hozzájárult az Alfa Romeo semmihez sem fogható karakterének a megformálásához, annak a márkának a megteremtéséhez, amely ahelyett, hogy követte volna a kor szellemét, száztizenöt éve folyamatosan megkérdőjelezi és újraírja azt. Most pedig ugyanazzal az eltökéltséggel és szenvedéllyel tekint a jövőbe, amelyek kompromisszumot nem ismerő ikonná tették.